نیوز سیتی!
04 اسفند 1401 - 14:31

۱۳۰۰ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشتند

زنجان-معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طی ۲ سال گذشته با برنامه ریزی و تلاش صورت گرفته، هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی تعطیل کامل بودند که مجددا به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رسولیان ظهر پنج شنبه در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی فاز توسعه شهرک صنعتی اشراق زنجان، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته با برنامه ریزی و تلاش صورت گرفته، هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی تعطیل به چرخه تولید بازگشتند، گفت: حدود ۱۳ درصد این واحدهای صنعتی تعطیل هستند و این ۱۳ درصد در کمتر از دو سال گذشته ۱۸ درصد بود و روند کاهشی داشته‌ایم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه طرح افزایش تولید از برنامه‌های مهم وزارت صمت است، افزود: امسال حدود ۱۷۰۰ واحدی که زیر ۵۰ درصد کار می‌کردند به شهرک‌ها بازگشتند و بیش از ۵۰ درصد کار می‌کنند.

رسولیان افزود: طی ۲ سال گذشته با برنامه ریزی و تلاش صورت گرفته، هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی تعطیل کامل بودند که مجدداً به چرخه تولید بازگشتند که امیدواریم این فرایند با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند

وی با بیان اینکه ۸۵۱ شهرک و ناحیه صنعتی فعال در سطح کشور وجود دارد و نزدیک به ۵۰ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در آنها فعالیت می‌کنند، ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۶ هزار هکتار زمین به شهرک‌های صنعتی کشور افزوده شده است که این مقدار زمین، اغلب نیازها را در بسیاری از مناطق تامین کرده است. امسال نیز در برخی نقاطی که همچنان کسری‌هایی وجود داشت، حدود ۲۰۰۰ هکتار زمین جدید اضافه شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در استان زنجان و شهر زنجان نیازمند توسعه شهرک‌ها و ناحیه‌های صنعتی هستیم، گفت: زمین ۲۰۰ هکتاری که زیرساخت مناسبی دارد در زنجان اضافه شده است.

رسولیان افزود: در سطح کشور حدود ۱۳۰۰ پروژه در حال اجرا داریم که حدود ۸,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار این پروژه‌ها است و برای تامین زیرساخت‌های شهرک‌های نهایی شهرک صنعتی کشور است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از ضرورت‌ها ایجاد تولید یا توسعه تولید است، گفت: در خصوص توسعه تولید، در سال‌های اخیر تعداد متقاضیان افزایش پیدا کرده و برای سرمایه‌گذاری صنعتی مشکلی نداریم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تامین زیرساخت‌ها از مشکلات توسعه تولید است و باید بتوانیم زیرساخت‌های لازم از جمله زمین، آب، برق و گاز را فراهم کنیم.

رسولیان با بیان اینکه ۸۵۱ شهرک و ناحیه صنعتی فعال در سطح کشور وجود دارد که نزدیک به ۵۰ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در آنها فعالیت می‌کنند، افزود: در این شهرک‌های صنعتی بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار نفر به طور مستقیم مشغول به کار هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حدود ۲۰ هزار هکتار زمین صنعتی آماده واگذاری در سطح کشور وجود دارد و در برخی از مناطق کاستی‌ها و تقاضاهایی وجود داشت که باید زمین موردنیاز را تامین می‌کردیم.

رسولیان افزود: حرکت به سمت فناوری، نوآوری، دانشی شدن بنگاه‌ها و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان یک اصل مهم مورد توجه جدی وزارت صمت است و برای این مسئله نیز نیازمند این بودیم که مناطقی را اختصاص دهیم.

مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: توسعه شهرک‌های فناوری از برنامه‌های اصلی ما است و به همین جهت ۴۰ شهرک در سطح کشور مجوز گرفته که یکی از آنها برای استان زنجان است و امروز شاهد مکان‌یابی آن بودیم که کار آن از ابتدای سال آینده آغاز خواهد شد.

رسولیان افزود: در این شهرک عمدتاً شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایعی که تولیدات پاک و آلودگی کمتری دارند، مستقر خواهند شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1052585

مهمترین اخبار ایران و جهان: