نیوز سیتی!
23 اسفند 1401 - 17:45

افزایش تصادفات منجر به فوت در محورهای استان قزوین

قزوین- با بیان اینکه آمار تصادفات فوتی در محورهای مواصلاتی استان قزوین نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است، گفت: آمار مجروحین نیز ۴۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی ابراهیمی ظهر سه شنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان قزوین اظهار کرد: شعار پلیس در نوروز ۱۴۰۲ «نوروز متفاوت با پلیس مقتدر و حرفه ای» است.

وی افزود: هدف پلیس رضایت جامعه و مردم بر مبنای منافع جامعه و شرایط لازم برای رسیدن به یک پلیس جامعه محور، اقتدار و انضباط است.

فرمانده انتظامی استان قزوین با بیان اینکه پلیس بیشترین ارتباط با مردم را در جامعه دارد، عنوان کرد: فقط در حوزه کلانتری امسال نزدیک به ۲۰۱ هزار و ۷۴۸ مورد فقط مراجعه داشتیم و این نشان از حجم خدمات دهی به مردم از سوی این سازمان است.

وی بیان کرد: در ارتباط با تماس تلفنی مردم با پلیس ۱۱۰ نیز بیش از ۸۴۸ هزار تماس تلفنی داشتیم که یک سوم آن منجر به عملیات شده است.

ابراهیمی اضافه کرد: پلیس جامعه محور و یا اجتماعی باید سازمانی باشد که مطالبات مردم را ارزیابی کرده و نسبت به آن پاسخگو باشد.

وی گفت: ریل گذاری برای رسیدن به امنیت پایدار، افزایش خدمات و رضایت مردم برای پلیس یک اولویت است و زیرساخت‌های هوشمندسازی برای این مسائل در نظر گرفته شده تا مردم با کمترین مراجعه به پلیس خدمات دریافت کنند.

این مسئول با بیان اینکه نگاه مثبت جامعه به پلیس و تأثیرگذاری خدمات پلیس باید در دستور کار قرار بگیرد، تاکید کرد: تلاش ما این است که بتوانیم مطالبات مردم در حوزه‌های مختلف را اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به اینکه برخورد جدی در چارچوب قانون با سارقان حرفه‌ای در دستور کار است، ادامه داد: در طرح ۱۵ روزه مبارزه با سارقین حرفه‌ای ۱۱۲ نفر سارق حرفه‌ای دستگیر شده و ۴۰ میلیارد تومان اموال به سرقت رفته به مالباخته‌ها برگردانده شد.

فرمانده انتظامی قزوین تاکید کرد: در طی سال جاری در مجموع همه جرایم در همه جرایم ۲۱ هزار و ۴۸۵ نفر دستگیری داشتیم که بیش از ۷ هزار نفر آن در حوزه سرقت بوده است.

وی ادامه داد: ۳ هزار و ۴۸۸ نفر معتاد، یک هزار و ۱۲۴ نفر خرده فروش و ۵۱۶ نفر قاچاقچی نیز در سال جاری دستگیر شده‌اند.

ابراهیمی با بیان اینکه در یازده ماه گذشته ۲۱۰۴ طرح مختلف در سطح استان اجرایی کردیم، ادامه داد: در طی این مدت ۳ تن و ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است.

وی با اشاره به تلفات جاده‌ای استان قزوین بیان کرد: متأسفانه آمار فوتی‌های تصادفات ما نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

این مسئول با بیان اینکه آمار تصادفات فوتی ما امسال نسبت به گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: آمار مجروحین نیز ۴۲ درصد افزایش داشته است.

وی با ۷۸۶ هزار و۸۶ فقره تخلفات حادثه خیر برخورد شده، گفت: در طی یازده ماه گذشته ۳ هزار و ۴۴۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف و روانه پارکینگ شده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین بیان کرد: علت ۵۹ درصد تصادفات در استان عدم توجه به جلو، ۱۴ درصد سرعت غیرمجاز و ۸ درصد تغییر ناگهانی مسیر است.

وی با اشاره به تصادفات درون شهری با بیان اینکه در تصادفات درون شهری ۶ درصد کاهش داشته‌ایم، افزود: متأسفانه تصادفات جرحی ۳۳ درصد افزایش داشته است.

ابراهیمی با بیان اینکه در حوزه درون شهری ۱۳ هزار ۲۴۱ فقره برخورد داشتیم، تاکید کرد: سرعت غیرمجاز، توقف در مکان‌های ممنوع و استفاده از تلفن همراه عمده تخلفات را شامل می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه ۲۵۵ هزار و ۱۱۸ عدد انواع مواد محترقه کشف شده است، خاطرنشان کرد: بیش از ۵۷۸ کیلوگرم سرنج و اکلیل کشف شده که تنها یک کیلو از این مواد برای فروریختن یک ساختمان ۳ طبقه کافی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1092941

مهمترین اخبار ایران و جهان: