نیوز سیتی!
23 اسفند 1401 - 22:22

«محمدجواد محبت» در تاریخ فرهنگی این سرزمین ماندگار است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در پی درگذشت استاد محمدجواد محبت شاعر نام آشنای کرمانشاه، گفت: بی‌شک استاد محمدجواد محبت با شعرهای زیبا و آثار گران‌سنگ خود، در تاریخ فرهنگی این سرزمین، همیشه نامی ماندگار خواهد بود.

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه ضمن عرض تسلیت درپی درگذشت استاد محمدجواد محبت ه به همه فرهنگیان ارجمند، جامعه ادبی ایران و خانواده داغدار و شاگردانش، اظهار کرد: استاد محمدجواد محبت، باشعرهای زیبای خود، نامی ماندگار در تاریخ فرهنگی این سرزمین خواهد بود.

وی ادامه داد: سال‌ها با شوق کتاب‌های فارسی را ورق زدیم و شعرهای زیبایش را در کلاس‌های درس زمزمه کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: استاد محمدجواد محبت شاعر خوش‌قریحه و توانای این دیار علاوه بر آفرینش و تالیف کتاب‌های معتبر ادبی، معلمی شریف و فرهیخته بود، فخامت و لطافت اشعار او برای کودکان و نوجوانان باعث شد که بیش از چهار دهه شعرهای او در کتاهای درسی دانش‌آموزان ایران همچنان تدریس شود. 

وی افزود: این شاعر آیینی و ولایتمدار در کنار شعرهایی که در مدح ائمه اطهار و اهل بیت از خود به یادگار گذاشته است، آثاری درخشان در حوزه شعر دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در کارنامه ادبی خود دارد.

محمدی خاطرنشان کرد: این شاعر برجسته‌ کرمانشاهی، نماد ساده‌ زیستی، عشق به انقلاب، عشق به وطن و زادگاه خود بود، سال‌ها در میان همدیاری‌هایش با عزت زیست، شعر گفت و شعر خواند و دانش ادبی خود را در محافل و انجمن‌های ادبی در اختیار شاگردانش گذاشت و عاقبت در میان همین مردم و در آغوش همین سرزمین، سرود کوچ را زمزمه کرد.

وی اضافه کرد: بی‌شک استاد محمدجواد محبت با شعرهای زیبا و آثار گران‌سنگ خود، در تاریخ فرهنگی این سرزمین، همیشه نامی ماندگار خواهد بود.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1093485

مهمترین اخبار ایران و جهان: