نیوز سیتی!
09 بهمن 1402 - 18:09

فرایند اجرا و میزان آمادگی شهرستان اصفهان در برگزاری انتخابات مورد بررسی قرار گرفت

جلسه مشترک ستاد انتخابات استان و کارگروه اجرایی ستاد انتخابات شهرستان اصفهان در راستای بررسی فرایند اجرا و میزان آمادگی شهرستان اصفهان در برگزاری انتخابات، به میزبانی فرمانداری اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری، رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان در این جلسه، گفت: در حال حاضر همه در حال انتخاب هستند، یک نفر عزت ملی، پیشرفت کشور و جبهه حق را انتخاب می‌کند و دیگری دلشاد کردن دشمن را انتخاب می‌کند در هر صورت همگان در حال انتخاب هستند.


رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان با اشاره به اینکه بایستی دقت‌های ویژه‌ای را به برخی از موضوعات انتخابات داشته باشیم، گفت: در فرایند اجرای انتخابات، نیروهای جوان، کارآمد، انقلابی و پرانرژی را بعنوان سرمایه ملی شناسایی، احصاء و به دستگاه‌هایی که نیازمند حضور این افراد هستند معرفی کنید تا در حوزه برگزاری انتخابات بتوانند فعالیت کنند.

جان‌نثاری افزود: پیشنهاد می‌شود جلسه‌ای با حضور افرادی که عدم تأیید و عدم احراز صلاحیت شده‌اند در فرمانداری اصفهان برگزار شود و از احساس وظیفه این افراد و حضور در انتخابات قدردانی شود و برای این افراد تبیین شود که از نظام جمهوری اسلامی کنار گذاشته نشده‌اند همچنین از این افراد درخواست شود در مشارکت همگانی در انتخابات فعالیت کنند.


وی ادامه داد: این موضوع نشان‌دهنده این است که حضور در مجلس شورای اسلامی رتبه دوم را برای این افراد دارد و هدف اصلی آنان، مشارکت همگانی در انتخابات و خدمت به مردم است.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان اظهار کرد: مردمی سازی انتخابات نیز به زیرساخت‌های مناسبی نیاز دارد که در شهرستان اصفهان این موضوع مد نظر قرار گرفته شده است‌.

جان‌نثاری افزود: سوابق مستند مصور در برگزاری انتخابات در اصفهان و تجربیاتی که در این راستا کسب شده نیز تهیه و تدوین شود و در این مورد توجه به جزئیات مد نظر قرار بگیرد این تجربه نگاری‌ها بهترین راهکار برای آینده و روشن کننده مسیر فعالیت جهادی خواهد بود.

ایجاد ۲۱ منطقه در شهرستان اصفهان جهت برگزاری فرایند انتخابات

محمدعلی احمدی، فرماندار اصفهان نیز در حاشیه این نشست، گفت: امروز جلسه مشترک ستاد انتخابات استان و کارگروه اجرایی ستاد انتخابات شهرستان اصفهان با حضور رئیس ستاد انتخابات و سایر رؤسای کمیته‌های ستاد انتخابات استان به میزبانی فرمانداری اصفهان برگزار شد.
وی ادامه داد: هدف از برگزاری این جلسه ارائه گزارش از برگزاری فرایند اجرای انتخابات در شهرستان اصفهان به ستاد انتخابات استان بود و آمادگی شهرستان برای برگزاری این رویداد مهم مورد بررسی قرار گرفت.

فرماندار اصفهان بیان کرد: ۲۱ منطقه در شهرستان اصفهان ایجاد کردیم که شامل مناطق شهری اصفهان، بهارستان و بخش مرکزی اصفهان می‌شود.

وی متذکر شد: ۹۶۸ شعبه برای حوزه انتخابیه اصفهان و ۴ شعبه برای اقلیت‌های مذهبی نیز پیش‌بینی شده است.

احمدی گفت: ۹ کمیته در کارگروه اجرایی انتخابات شهرستان اصفهان تشکیل شده است که یکی از اصلی ترین کمیته‌ها، کمیته مشارکت همگانی در انتخابات است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون برای برگزاری فرایند انتخابات در شهرستان اصفهان فعالیت‌های مؤثری انجام شده است و با حضور نیروهای مردمی به استقبال انتخاباتی پرشور خواهیم رفت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1653685

مهمترین اخبار ایران و جهان: