نیوز سیتی!
26 دی 1402 - 15:23

تعدادی از سرکردگان حادثه تروریستی کرمان بازداشت شده‌اند/ آخرین وضعیت پرونده "شهید علی‌وردی" و تخلفات مدیران سابق بانک مرکزی

سخنگوی قوه قضاییه گفت: تعدادی از سرکردگان حادثه تروریستی کرمان بازداشت شده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه، امروز سه‌شنبه (26 دی ماه) با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف آغاز شد.

سخنگوی قوه قضاییه با تبریک حلول ماه رجب در رابطه با حادثه تروریستی در سالگرد شهادت شهید سلیمانی گفت: رژیم صهیونیستی که عامل اصلی جنایت کرمان و جنایت‌های مشابه آن است، بزودی زود عقوبت این جنایت را خواهد چشید.

وی گفت: مردم ما امروز به حق، انتقام از رژیم منحوص صهیونیستی را فریاد می‌کنند، این در حالی است که تحقق این انتقام، چیزی جز از بین رفتن موجودیت این رژیم جعلی و آزادی قدس نخواهد بود.

ستایشی افزود: دستگاه قضایی با دستور ویژه به سرانجام رساندن حادثه تروریستی کرمان را با کمال اقتدار دنبال کرده است که در پی آن ضابطان قضایی در حال جمع‌آوری اطلاعات و تحقیقات امنیتی بوده و عوامل متعددی از سرکردگان این جنایت بازداشت شده و یا در مرحله شناسایی قرار دارند.

آخرین وضعیت پرونده سیف و عراقچی

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به این سوال که وضعیت پرونده مدیران ارشد بانک مرکزی شامل آقایان سیف و عراقچی در چه مرحله‌ای قرار دارد و آیا این پرونده هنوز مفتوح است و آیا متهمان این پرونده هنوز در زندان هستند؟، بیان کرد:این پرونده با پذیرش تقاضای اعاده دادرسی موضوع ماده 474 نسبت به این افراد پرونده از سوی دیوان عالی اتخاذ تصمیم شده و پرونده‌های مطروحه برای رسیدگی و اتخاذ تصمیم قانونی به دادگستری کل استان تهران ارسال شده و در شعبه هم عرض مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

ستایشی افزود: نسبت به این افراد که در این فرایندها هستند براساس تامین لازم نسبت به آنها اتخاد تصمیم می شود.

آخرین وضعیت پرونده شهید آرمان علی‌وردی

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده شهید آرمان علی وردی گفت: جلسات دادرسی مربوط به اتهامات این پرونده به پایان رسیده است و قضات در شعبه 13 دادگاه کیفری یک استان تهران در حال انشای رای و اتخاذ تصمیم نهایی هستند و مراتب مطابق مقررات اطلاع رسانی خواهد شد و اتهاماتی که برای این متهمان این پرونده در نظر گرفته شده است محاربه، مشارکت در قتل و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور است.

در حال تکمیل...

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1639885

مهمترین اخبار ایران و جهان: