نیوز سیتی!
20 بهمن 1402 - 18:46

امام جمعه کهگیلویه خطاب به سخنگوی دولت: روی دریای آب خوابیده‌ام و تشنه‌تر از ما نیست

امام جمعه کهگیلویه گفت: در ۵ کیلومتری ما آب رود مارون جاری است و به خلیج فارس می‌رسد اما خود ما اجازه برداشت از یک برکه ای به اسم آبریز که ۱۲۵ میلیون متر مکعب آب می‌خواهد را نداریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه حجت‌الاسلام علی وحدانی فر در افتتاح ایستگاه برق دژکوه خطاب به سخنگوی دولت با گلایه گفت: استان ما یک مشکلی دارد که با سفرهای رئیس جمهور و وزرا حل نمی‌شود. 

وحدانی فر با بیان اینکه دشت های فراوانی داریم اما همه تشنه هستند، گفت: در ۵ کیلومتری شما آب رود مارون جاری است و به خلیج فارس می‌رسد اما خود ما اجازه برداشت از یک برکه ای به اسم آبریز که ۱۲۵ میلیون متر مکعب آب می‌خواهد را نداریم.

وی خاطرنشان کرد: با چه استدلالی بنده در خطبه های نمازجمعه، استاندار در شورای اداری مردم را توجیه کنند که ما بین دو سد هستیم و از اینجا تا عسلویه را آب می‌دهیم اما ۶ کیلومتری همینجایی که هستیم دشت های شهر سوق آب ندارند، این خیلی نگران کننده است. 

حجت‌الاسلام وحدانی فر با بیان اینکه مسئولان استان ما خیلی تلاش کردند اما نمیدانم چرا صدای ما به جایی نمی‌رسد؟ افزود: در هر دو سفر رئیس جمهور این مسئله از اولویت اول پروژه های استان بود، این مسئله باید جایی حل شود. 

وی با بیان اینکه هیأت دولت به مردم توجه کند، گفت: ما می‌گوییم در زمستان با وجود همه سختی هایش آب شرب و کشاورزی شهرستان های اطراف را تأمین میکنیم اما در تابستان موقع برداشت هیچ نفعی به این مردم نمی‌رسد.

امام جمعه کهگیلویه خاطرنشان کرد: اگر سد آبریز احداث شود در سال ۷ هزار میلیارد تومان به مردم کمک خواهد کرد و ۳۶ هزار هکتار زمین را آبیاری می‌کند.  

وی افزود: این جوانی که از سهم آب خودش نمی‌تواند استفاده کند اما به بوشهر و خوزستان که می‌رود برای کار به آن می‌گویند غیر بومی هستید و اجازه کار ندارید.

وحدانی فر با بیان اینکه توقع داریم دست این استان را بگیرید، افزود: از شما به عنوان دبیر هیأت دولت توقع داریم این مشکل ما را حل کنید، کارشناسان تایید کردند که سد آبریز از نظر فنی هیچ مشکلی ندارد. 

وی آب شرب و کشاورزی بخش های دیشموک، قلعه رئیسی و  دشمن زیاری را یادآور شد و گفت: با زدن سد بالیاب مشکل این سه بخش حل خواهد شد.

وحدانی فر در ادامه‌ بیانات خود گفت: خواهش میکنم از شما چرا که می‌بینم این جوانان را که زمین دارند و آب ندارند برای کشاورزی این مشکل را حل کنید. 

وی تصریح کرد: برای من سخت است با اذان صبح که می‌خواهم به مسجد بروم و یک خانم پنجاه ساله با چند بچه ۷۰ کیلومتر تا بهبهان برای گوچه چینی برود اما اینجا کنار آب است و به او اجازه برداشت نمی‌دهند. 

وحدانی فر به مشکل برخی از بخش های دیشموک اشاره کرد و گفت: دیشموک ما چسبیده به خوزستان است و بخش هایی از آن مشکل برق دارد، با ۱۸ کیلومتر برق آن حل خواهند شد توقع داریم عنایت ویژه ای داشته باشید.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1666341

مهمترین اخبار ایران و جهان: