نیوز سیتی!
21 بهمن 1402 - 11:01

اولین رویداد پاکسازی ساحل با ربات در شهر بندرعباس برگزار شد

دانش آموزان بندرعباسی در تجربه ای نو، ربات های ساخته شده به دست خودشان را به کمک پاکسازی شهر بندرعباس آوردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، اولین رویداد پاکسازی ساحل با روبات در ساحل بوستان غدیر شهر بندرعباس با حضور جمعی از دانش آموزان علاقمند به دانش رباتیک و محیط زیست برگزار شد.

در این مراسم، دانش آموزان با ساخت روبات خود به پاکسازی نمادین ساحل بوستان غدیر پرداختند.

در این مراسم معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی، رئیس اداره آموزش و مشارکت های مردمی و رئیس اداره مدیریت  زیستگاهها و امورمناطق این اداره کل نیز حضور داشتند.

عابدینی رئیس اداره آموزش و مشارکت های مردمی محیط زیست هرمزگان  افزود: بی شک نقش ربات در انجام هوشمندانه کارها، صرفه جویی در زمان و کارهای سخت و زیان آور  در زندگی بشر موثر است و به فعلیت رساندن علاقمندی در وجود نوجوانان و جوانان کشورمان در این زمینه می تواند بسیار اثربخش باشد.

به گفته وی، ربات ماشینی پاکبان امروز در پاکسازی محیط های شهری کمک زیادی می کند و بی شک ربات پاکبان در جهت پاکسازی مناطق ساحلی که اولین رویداد  دانش آموزان هرمزگانی در شهر بندرعباس بوده است ایده ای نوین ونمادین  برای شروع حرکتی هوشمندانه در جهت حفظ اکوسیستم ساحلی و محیط زیست دریایی است.

عابدینی از دیگر دانش آموزان و شرکت های دانش بنیان که می توانند درایده پردازی کاربردی نقش مهمی را در جهت حفاظت ار محیط زیست ایفا کنند، خواست تا در این مسیر به میدان بیایند.

در پایان مراسم به دانش آموزان سازنده ربات پاکبان ساحلی، جوایزی اهدا شد. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1666741

مهمترین اخبار ایران و جهان: