نیوز سیتی!
08 فروردین 1403 - 13:44

درب ورودی تکیه دولت به کاخ گلستان بازگشایی شد

با توجه به بازدید روزانه بالغ بر ۱۰ هزار بازدید کننده در ایام نوروز و ایجاد ازدحام و صف های طولانی بازدیدکنندگان، درب ورودی کوچه تکیه دولت به مسیر کاخ گلستان باز شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، همزمان با فرارسیدن نوروز 1403 در  ورودی کوچه تکیه دولت که کم‌ترین فاصله با بازار تهران را دارد به عنوان سومین در ورودی مجموعه ثبت جهانی میراث فرهنگی کاخ گلستان بازگشایی شد.

پیش از این گردشگران و علاقه مندان به بازدید از این کاخ، می‌بایست از درب میدان ارک و باب عالی وارد می‌شدند که با توجه به آمار رسمی وزارت میراث فرهنگی مبنی بر دومین مکان پربازدید تاریخی تهران پس از کاخ نیاوران، بازگشایی ورودی تکیه دولت که نزدیک سبزه میدان است در دستور کار قرار گرفت.

وحیدرضا انارکی محمدی؛ شهردار منطقه12 در بازدیدی که به همراه آفرین امامی؛ مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از ورودی تکیه دولت داشت،گفت: مدیریت شهری  در تسهیل دسترسی گردشگران به این بنای با ارزش جهانی با مجموعه میراث فرهنگی همراه و همگام است.

محمدی، منطقه 12 را قطب تاریخی، گردشگری و تجاری تهران دانست و افزود: با باز شدن درب تکیه دولت، پلی میان دو قطب گردشگری و تجاری قلب تهران زده شد.

آفرین امامی نیز در این بازدید تصریح کرد: ورودی در کوچه تکیه دولت در مجاورت محوطه‌ای به مساحت هزار و 800 مترمربع است که با بهره‌برداری از این فضا و با بازگشایی در، امکان گردشگری شبانه در آینده را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1691641

مهمترین اخبار ایران و جهان: