نیوز سیتی!
10 دی 1402 - 12:14

مقام روس: 22 نفر در حمله هوایی اوکراین به بلگورود کشته شدند

فرماندار منطقه بلگورود روسیه امروز یکشنبه اعلام کرد تعداد قربانیان حمله هوایی به شهر بلگورود در همسایگی اوکراین به 22 نفر افزایش یافته که سه نفر از آن‌ها کودک هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام روس امروز یکشنبه از افزایش تعداد قربانیان حمله هوایی اوکراین به شهر بلگورود در همسایگی شمال اوکراین به ۲۲ نفر خبر داد. 

ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار منطقه بلگورود که شهر بلگورود مرکز اداری آن است، گفت «متاسفانه و با اندوه زیاد تعداد کسانی که در نتیجه حمله دیروز به بلگورود کشته شدند، افزایش یافته است».

به گزارش رویترز، این منطقه هم مانند سایر نواحی مرزی اوکراین در تمام سال هدف گلوله‌باران و حملات پهپادی بوده که روسیه اوکراین را مقصر آن می‌داند، گرچه هیچ یک پیش‌تر در این مقیاس نبوده است. 

گلادکوف در بیانیه‌ای اعلام کرد سه کودک در بین کشته شدگان هستند و ۱۰۹ نفر زخمی شده‌اند. 

وزارت دفاع روسیه شنبه اعلام کرد اوکراین بگورود را با دوموشک و چند راکت هدف قرار داد که اغلب آن‌ها ساقط شد اما بقایای آن روی شهر ریخت. فرماندار بلگورود امروز گفت این حمله به ۳۰ ساختمان آپارتمانی و چند خانه و خودرو آسیب زد.

 

کی‌یف در خصوص این حمله اظهارنظر رسمی نکرده اما رسانه آربی‌سی-اوکراین به نقل از منابع ناشناس گزارش داد نیروهای اوکراینی منطقه بلگورود را در پاسخ به بمباران گسترده روسیه در روز قبل از آن (جمعه) هدف قرار دادند. 

روزنامه روسی کومرسانت گزارش داد اوکراین تسلیحات هوایی خود را از منطقه خارکیف درست آن سوی مرز شلیک کرده است. طبق گزارش‌ها، چندساعت بعد از حمله به بلگورود، روسیه چند موج حمله هوایی را علیه خارکیف انجام داد.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1621685

مهمترین اخبار ایران و جهان: