نیوز سیتی!
17 دی 1402 - 22:41

بلینکن: 90 درصد از ساکنان غزه با بحران غذا مواجه هستند

وزیر خارجه آمریکا که کشورش بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه است امروز در دوحه گفت که 90 درصد از ساکنان غزه با کمبود جدی غذا مواجه هستند.

 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «افزایش فوری کمک‌ها به غزه و به خصوص در شمال، موضوعی اساسی بوده و 90 درصد از ساکنان غزه با کمبود جدی غذا مواجه هستند» این سخنان «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با همتای قطری خود در دوحه است.

واشنگتن در حال حاضر بزرگترین حامی حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بوده و بارها قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای آتش‌بس فوری در این باریکه را رد کرده است.

از سوی دیگر، آمریکا بزرگترین و مهمترین تامین کننده تسلیحات این رژیم در حملات گسترده علیه غزه به شمار می‌آید.

بلینکن در بخش دیگری از سخنانش گفت که کشورش در حال مذاکره با اسرائیل برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه است.

 

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز گذشته هشدار داده بود: «بر اساس اعلام سازمان برنامه جهانی غذا، 100 درصد ساکنان غزه از بحران غذا رنج می‌برند».

پیشتر نیز «مارتین گریفیث» رئیس امور بشردوستانه سازمان ملل متحد عنوان کرده است که غزه پس از بمباران بی‌امان نیروهای رژیم صهیونیستی علیه نیروهای حماس به منطقه‌ای غیرقابل سکونت تبدیل شده است.

گریفیث در بیانیه‌ای عنوان کرده است: سه ماه پس از آغاز حملات ۷ اکتبر غزه اکنون به محل مرگ و ناامیدی تبدیل شده است.

به گفته وی غزه به سادگی غیرقابل سکونت شده است و مردم آن هر روز شاهد حملاتی هستند که موجودیتشان را تهدید می‌کند و در چنین شرایطی جهان تنها نظاره‌گر این تهدیدات است.

وی همچنین خاطرنشان کرده است که جامعه بشر دوستانه اکنون با ماموریتی غیرممکن در حمایت از بیش از دو میلیون نفر فلسطینی آواره در غزه روبرو شده است.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1630185

مهمترین اخبار ایران و جهان: