نیوز سیتی!
30 بهمن 1402 - 10:39

علمای شیعه و سنی سیستان و بلوچستان برای برگزاری انتخاباتی پرشور مصمم هستند

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: علمای شیعه و سنی سیستان و بلوچستان مصمم هستند که انتخابات در استان پرشور برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، رضا شریفی در آیین تجلیل از ایثارگران استانداری سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: طبق نظرسنجی‌های انجام شده توسط دستگاه‌های متولی، سیستان و بلوچستان در زمینه مشارکت جز سه استان برتر کشور پیش‌بینی شده و گمانه‌زنی شده بیش از 60 درصد واجدان شرایط در انتخابات شرکت می‌کنند که تلاش داریم که این رقم را در میدان ارتقا دهیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان افزود: جلسات متعددی با اقشار مختلف از جمله بانوان تأثیرگذار، رای اولی‌ها، دانشجویان، احزاب و غیره برای افزایش مشارکت و ایجاد شور انتخاباتی برگزار کردیم.

وی بیان کرد: جلسات آموزشی و توجیهی نامزدهای انتخاباتی در زمینه انتخابات و تبلیغات انتخاباتی با هیئت‌های اجرایی و نظارت در حوزه‌های انتخابیه استان برای کاهش تخلفات و افزایش میزان سلامت انتخابات برگزار شد.

شریفی ادامه داد: همایش خوبی با حضور معاون سیاسی وزیر کشور و اقشار مختلف جامعه تحت عنوان همایش «انتخابات مظهر اقتدار و وحدت ملی» برگزار کردیم که پس از آن معاون وزیر کشور مدل اجتماعی سیستان و بلوچستان مبنی بر "هر طایفه یک ستاد انتخابات" را در جلسات مختلف پیشنهاد داده که این مدل به کلید واژه ثابت استان های تلفیقی و ترکیبی عمدتا مرزی تبدیل شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در کمیته ها و ستادهای مختلف جزئی‌ترین مسائل اندیشیده شده و با برگزاری مانورهای منظم، تلاش داریم انتخابات را در صحت، سلامت و امنیت برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز رهبر معظم انقلاب فرمودند هر فردی در هر جایگاهی که تریبون، ظرفیت و توانی دارد در کنار تمام کم و کاستی‌ها، با حضور پای صندوق‌های رای نشان دهیم که کشور و نظام را دوست دارین و به آرمان های شهدا پایبندیم.

رئیس ستاد انتخابات استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: گفتمان جاری به این سمت سوق پیدا کرده که همه ظرفیت‌ها و لایه‌های اجتماعی را پای کار بیاوریم تا یک حضور حماسی را رقم بزنیم. با آموزش صحیح، انسجام و هم‌افزایی انتخاباتی پرشور، منسجم و در امنیت کامل برگزار می کنیم که برگ زرین دیگری در دفتر افتخارات استان ثبت شود.

شریفی ادامه داد: مدیون این مردم هستیم که مسئولانه در میدان های حماسی و ملی حضور پیدا می کنند، بنابراین باید خودمان را موظف بدانیم به شکرانه اعتماد و امید مردم، انتخاباتی سالم و بدون شائبه برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه اعتماد و همدلی خوبی میان هیئت اجرایی و نظارت استان وجود دارد، تاکید کرد: کوچکترین انحرافی از معیار را نمی‌پذیریم و بدون تعارف با تخلفات انتخاباتی برخورد می‌کنیم. علمای شیعه و سنی سیستان و بلوچستان مصمم هستند که انتخابات در این استان پرشور برگزار شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1673041

مهمترین اخبار ایران و جهان: