نیوز سیتی!
13 اسفند 1402 - 11:33

مردم تعلل و عدم حمایت دولت برای "واردات اتوبوس‌ و تاکسی‌های برقی" را تحمل نمی‌کنند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنگام تصمیم‌گیری بین منفعت مردم و منفعت خودروساز‌ها، قاعدتا باید به نفع مردم تصمیم‌گیری و حرکت کنیم، گفت: حتی یک ساعت فوت وقت در زمینه نجات مردم از شرایط فعلی حمل و نقل عمومی، جایز نیست!

محسن پیرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره خرید تاکسی، اتوبوس و موتورسیکلت‌های برقی برای حمل و نقل عمومی تهران اظهار کرد: بنده جوز موافقان جدی تولید و واردات اتوبوس‌ و تاکسی‌های برقی و هیبریدی به کشور هستم چراکه هم با ناترازی سوخت مواجه هستیم و هم شهروندان از آلودگی‌ هوا رنج می‌برند. 

وی با بیان اینکه اولویت ما حقوق و منفعت مردم است تا خودروسازان ادامه داد: هنگام تصمیم‌گیری بین منفعت مردم و منفعت خودروساز‌ها، قاعدتاً باید به نفع مردم تصمیم‌گیری و حرکت کنیم بنابراین اگر دیدیم هنوز شرایط به شکل مناسب فراهم نیست و خودروساز داخلی نمی‌تواند خودروی مناسب برای حمل و نقل عمومی را تولید و عرضه کند باید به فوریت نسبت به واردات آن اقدام کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حتی یک ساعت فوت وقت در زمینه نجات مردم از شرایط فعلی حمل و نقل عمومی، جایز نیست البته در این بین اگر خودروسازان داخلی توان تولید و عرضه محصولات موردنظر برای حمل و نقل عمومی را داشته باشند باید اولویت را حمایت از آنها قرار دارد و هر عقل سلیمی هم حکم می‌کند که از توان خودروساز داخلی بهره‌مند شویم. 

وی افزود: اما آنچه خودروسازان برای تولید اتوبوس‌های برقی پیشنهاد می‌دهند، همان خودورهای خارجی با قمیت گران‌تر است که قطعاتش داخل کشور مونتاژ می‌شود و با تأخیر زیادی به شهرداری‌ تحویل داده می‌شود. 

پیرهادی خاطرنشان کرد: چرا شهرداری باید بودجه‌ خود را به این شکل هزینه کند؟ باید دید سود مردم در چیست؟ خواسته مردم حل و فصل مشکلات حوزه حمل و نقل عمومی است و نمایندگان مردم باید صرفه و صلاح آنها را در نظر بگیرند، در حال حاضر نیز صرفه و صلاح مردم این است که بتوانیم اتوبوس و تاکسی برقی را وارد کشور کنیم و در اختیار مردم قرار دهیم. 

وی با اشاره به اینکه در یک سال اخیر اتفاقات خوبی رقم خورده اما سرعت تصمیم‌گیری و اجرا باید افزایش یابد، یادآور شد: ضرورت دارد که دولت در راستای حمایت از برقی‌سازی اتوبوس‌ها و تاکسی در تهران حمایت همه‌‌جانبه‌ای داشته باشد البته برای تأمین ارز مورد نیاز در حوزه حمل و نقل عمومی شهرداری کلانشهرها اقداماتی کرده است اما با توجه به کمبودهایی که در حمل و نقل عمومی وجود دارد، باید این حمایت‌ها تداوم یابد. 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1681541

مهمترین اخبار ایران و جهان: