نیوز سیتی!
30 دی 1402 - 09:42

کم‌آبی تابستان گذشته تلنگری برای سال آینده است

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان‌شمالی گفت: در اواسط تابستانی که گذشت، برخی از شهرهای استان در مرز قطعی آب قرار گرفت و یک تلنگر به مسوولین زده شد اما هنوز این تلنگر جدی گرفته نشده است.

مجتبی مداحی، مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: باتوجه به شرایط اقلیمی و کاهش قابل توجه بارندگی و احتمال بحران کم آبی در سال جدید باید نهضت مدیریت و کنترل مصرف آب هم در بخش خانگی وصنعت و مخصوصا در بخش کشاورزی صورت بگیرد.

وی گفت: ظاهراً برخی از مسوولان هیچ دغدغه و اراده‌ای برای کاهش بحران آب ندارند.

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان‌شمالی افزود: اگر مسوولان مربوطه بتوانند آب کشاورزی را مدیریت کنند و حداقل ۱۰ در صد صرفه جویی شود بیشتر از کل میزان آب خانگی ومصارف صنعتی می توان صرفه جویی کرد.

وی ادامه داد: این آمار و این قبیل آمار سال‌ها است که ارائه می‌شود اما اینکه چه کسی باید این بایدها را عملی کند معلوم نیست.

سرهنگ مداحی  تاکید کرد: برای مدیریت استحصال؛ انتقال و مصرف آب چه در بخش شرب وچه درصنعت و کشاورزی باید کار به صورت قرارگاهی پیگیری شود.

وی بیان کرد: در اواسط تابستانی که گذشت در برخی شهرستان‌ها در مرز قطعی آب قرار گرفتیم و یک تلنگر و هشدار به مسوولین داده شد اما باعث تعجب است علیرغم اطلاع از وضعیت بسیار وخیم تر امسال اقدام جدی و استانی دیده نمی‌شود.

مداحی گفت: با کار جهادی و قرارگاهی از بحرانی مثل کرونا عبور کردیم و اگر مسوولان پای کار باشند و اراده ی جدی داشته باشند به حول و قوه الهی از بحران کم آبی هم عبور خواهیم کرد.

وی نقش مردم راهم در اجرایی شدن راهبردهای اتخاذ شده مهم عنوان کرد و تصریح کرد: خداوند در قرآن فرموده است خدا سرنوشت مردم را به خودشان سپرده است.

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1643141

مهمترین اخبار ایران و جهان: