نیوز سیتی!
29 دی 1402 - 13:19

نمایشگاه «مدرسه انقلاب» در ۵۰۰ مدرسه استان اصفهان برگزار می‌شود

مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان اصفهان گفت: نمایشگاه «مدرسه انقلاب» توسط دانش‌آموزان در ۵۰۰ مدرسه متوسطه استان اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی حقانی، مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اصفهان درباره برگزاری نمایشگاه «مدرسه انقلاب» در ۵۰۰ مدرسه متوسطه این استان، اظهار داشت: این نمایشگاه توسط دانش‌آموزان و در کف میدان مدرسه است چرا که مدرسه، سنگر جهاد تبیین دانش‌آموز و میدان عمل است.

وی ادامه داد: مدرسه انقلاب، یک جشنواره دانش‌آموزی است که قریب به ۱۲ سال قدمت دارد و دانش‌آموزان هر انجمن اسلامی در مدرسه خودشان، نمایشگاهی دایر می‌کنند.

حقانی اذعان داشت: دانش‌آموزان در این نمایشگاه‌ها در موضوع «دیروز، امروز و فردای انقلاب» به روایتگری وقایع انقلاب برای هم‌کلاسی‌های خود می‌پردازند.

مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان اصفهان افزود: در کنار محتوایی که دانش‌آموزان با روایتگری از هم‌کلاسی‌های خود می‌شنوند، اولیا و مسؤولان هم از این نمایشگاه‌ها بازدید می‌کنند.

وی عنوان کرد: در این برنامه دانش‌آموز گوینده به‌عنوان کسی که در مورد مبانی انقلاب تحقیق می‌کند، در واقع یک سیر تاریخی روایت می‌شود و بسیاری از مطالب مدنظر در این قالب به دانش‌آموزان ارائه می‌شود و اثرگذاری آن به‌واسطه هنر و خلاقیت دانش‌آموزان روایتگر در غرفه‌های نمایشگاهی بالا می‌رود.

حقانی با بیان اینکه، نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب به‌صورت استانی داوری می‌شود، تأکید کرد: دانش‌آموزان محتوا را از کانال‌های محتوایی و سایت مدرسه انقلاب انتخاب و نمایشگاه را برگزار و در سامانه عقیق بارگذاری می‌کنند، داوری به‌صورت استانی انجام و به نمایشگاه‌ها، روایت برتر و غرقه برتر جوایز شایسته‌ای اعطا می‌شود.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان اصفهان با تأکید بر نقش دانش‌آموزان در مشارکت انتخابات، تصریح کرد: به‌واسطه اینکه مدرسه انقلاب در آستانه برگزاری انتخابات اسفندماه است، رویکرد دیگری که امسال به طور ویژه در این نمایشگاه‌ها دنبال می‌کنیم تلاش برای کنشگری دانش‌آموز در حوزه اجتماعی است، دانش‌آموز، نقش خودش در انتخابات را هم مشخص می‌کند، باوجوداینکه دانش‌آموز در سن قانونی رأی‌دادن نیست اما نقش خودش را به‌عنوان یک دانش‌آموز برای انتخاباتی که سرنوشت‌ساز است مشخص می‌کند که چگونه می‌تواند خانواده‌اش را در انتخابات مشارکت دهد و به انتخاب اصلح کمک کند.

وی در خصوص برپایی غرفه ویژه مکتب حاج‌قاسم در نمایشگاه تصریح کرد: مهم‌ترین رکن تمدن نوین از نگاه ما در ایران، جبهه مقاومت است که غرفه‌های ویژه‌ای هم به‌عنوان غرفه ویژه حاج‌قاسم به‌عنوان نقش مرکزی و محور اصلی شکل‌گیری فرهنگ مقاومت، غرفه هم‌کلاسی آسمانی و لشکر فرشتگان در ۲ بخش برادران و خواهران داریم و پرسشی که از دانش‌آموزان بازدیدکننده در غرفه‌ها پرسیده می‌شود این است که «نقش دانش‌آموز ایرانی در آینده جهان و نظم نوین جهانی چیست؟» که دانش‌آموزان پاسخ سؤال را در قالب تخصص و نگاه خودشان می‌دهند.

پایان پیام/۳۸۱۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1642585

مهمترین اخبار ایران و جهان: