نیوز سیتی!
13 دی 1402 - 17:22

هویت، نشاط و امید محورهای فعالیت کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر اصفهان

رئیس کمیسیون ویژه خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان هویت، نشاط و امید را محورهای فعالیت کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر دانست و بر وجود فضاهای نشاط‌آور برای بانوان شهر اصفهان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، فرزانه کلاهدوزان، رئیس کمیسیون ویژه خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان، در نشست خبری مدیریت شهری در حوزه بانوان گفت: تاکنون، تلاش شده تا مسائل و دغدغه‌های بانوان شهر بر مبنای دو هدف کلان «هویت» و «نشاط و امید» در شورا پیگیری شود.

وی افزود: تشکیل کمیسیون بانوان و جوانان در شورا با تأخیر همراه بود و درنهایت با همراهی سایر اعضای شورا میسر شد و تاکنون ۹ جلسه از آن برگزار شده است.

کلاهدوزان با تأکید بر اینکه در حوزه هویت، نشاط و امید برای بانوان، نیازمند زیرساخت‌هایی در شهر هستیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه زیرساخت‌ها در گذشته بدون‌توجه به نیازهای بانوان شکل گرفته و اینک ایجاد آن‌ها به زمان و هزینه نیاز دارد.

رئیس کمیسیون ویژه خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان، سپس به تشریح اقدامات کمیسیون بانوان پرداخت و بیان کرد: ساماندهی و به‌روز رسانی باغ‌های بانوان شهر و تجهیز آن‌ها به انواع بازی‌های هیجانی، اجرای رویدادها در مناسبت‌های مختلف و برنامه‌های کوتاه‌مدت همچون «مهمان مامان»، برگزاری جشنواره‌های تفریحی ورزشی و ارائه کارت منزلت برای مادران دارای ۳ فرزند از جمله اقدامات کمیسیون بانوان و جوانان در این دوره بوده است.

وی اظهار داشت: از دیگر اقدامات کمیسیون ویژه خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان، ایجاد فضاهای کار اشتراکی برای بانوان، افتتاح بنیاد امیرقلی امینی برای فعالان حوزه کتاب و حمایت از مدل‌های اقتصادی برای اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های مربوط به امور بانوان است.

رسیدگی به امور دختران نوجوان؛ از محورهای برنامه‌های فرهنگی شهرداری

مریم آقایی، رییس بانوسرای شهرداری اصفهان و دبیر رویداد «شهربانوی زندگی» در این نشست، گفت : باید یک باشگاه الکترونیکی برای بانوان خبرنگار تشکیل شود تا با جمع‌آوری داده‌های مرتبط، نسبت به ارائه خدمات به آن‌ها اقدام شود.

وی با بیان اینکه رسیدگی به امور دختران نوجوان و تأمین نیازهای روحی و جسمی آن‌ها از محورهای اصلی تصمیمات مدیریت شهری در حوزه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی است، گفت: رویدادهای مختلفی ویژه دختران نوجوان برگزار شده است که رویداد «دخترانگی با طعم خودآگاهی» با داشتن بازخورد بسیار خوبی در میان نوجوانان، ازجمله آنهاست.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1625685

مهمترین اخبار ایران و جهان: