نیوز سیتی!
07 بهمن 1402 - 20:05

توانایی صنعتگران زنجان در تولید تجهیزات فرآوری بی‌نظیر است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با تاکید بر اینکه توانایی صنعتگران زنجان در تولید ماشین‌آلات و تجهیزات فرآوری در کشور به عنوان صنعت پاک بی‌نظیر است، گفت: این توانایی به قدری بالا است که نیازهای دیگر استان‌ها را هم رفع می‌کند که در واقع این صنایع در کنار صنعت روی رشد کرده و ارتقا یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مجید گلشنی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان عصر امروز در بازدید خبرنگاران از شرکت «میلاد روی زنجان» با تاکید بر اینکه در صحبت از صنعت روی، نباید فقط به روی توجه شود، اظهار کرد: این صنعت زنجیره‌های دیگری هم دارد که باید به صورت جامع به آن توجه شود چرا که نمی‌توان به روی توجه کرد ولی به صنعت پرمنگنات که دانش فنی آن فقط در اختیار پنج کشور است بی‌توجه بود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تاکید کرد: صنایع وابسته به صنعت روی را نمی‌توان حلقه‌های دور آن تصور کرد بلکه این صنایع زنجیره‌های وابسته به این صنعت هستند.
وی با تاکید بر اینکه زنجان در توانایی صنعتگران تولید ماشین‌آلات و تجهیزات فرآوری در کشور بی‌نظیر است، افزود: این توانایی به قدری بالا است که نیازهای دیگر استان‌ها را هم رفع می‌کند که در واقع این صنایع در کنار صنعت روی رشد کرده و ارتقا یافته است.
گلشنی با تاکید بر اینکه نه تنها صنعت روی بلکه همه صنایع آلایندگی خاص خود را دارند، افزود: اشکالات وارد به صنعت روی جانمایی و خرد بودن آن است که اگر این صنعت یکپارچه اجرا می‌شد، بیشتر مشکلات آن قابل حل شدن بود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با تاکید بر اینکه تلاش زیادی برای حل مشکلات شهرک روی انجام شده است، ادامه داد: اصلاح محیط و فضای شهرک به لحاظ گل و لای از جمله این اقدامات است که آن را تبدیل به یک شهرک مرتب کرده است و به دلیل حساسیت‌های بالا، محیط زیست هم با سختگیری بیشتری عمل کرده است.
پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1651341

مهمترین اخبار ایران و جهان: