نیوز سیتی!
22 دی 1402 - 17:23

نگه‌داشتن خانه‌های خالی ظلم و حق‌الناس است

امام جمعه نایین گفت: در این برهه که جوانان مشکل مسکن دارند و قیمت‌ها و اجاره‌های بالا سبب شده که جوانان و مردم از این قضیه رنج ببرند، نگهداشتن خانه‌های خالی ظلم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از نایین، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مطهرخو، امام جمعه شهرستان نایین در نماز جمعه این هفته ضمن تبریک فرارسیدن ماه رجب و اشاره به سالروز فرار شاه، اظهار کرد: مردم ایران در فضای حیات بخش انقلاب توانستند یک عنصر دست نشانده و خائن به ملت را بیرون کنند و تا امروز از سلطه قلدران و جهان خواران جلوگیری کند.

وی افزود: رضا شاه و محمدرضا شاه در ایران، قضاوی در لیبی، مبارک در مصر، صدام در عراق، اشرف غنی در افغانستان و زلنسکی در اوکراین و مثال اینها طعم تلخ اعتماد و اتکا و قدرت شیطانی و خانمان سوز آمریکا را چشیدند.

امام جمعه شهرستان نایین با بیان اینکه به همین دلیل رهبر حکیم انقلاب مدام بر ایران قوی توصیه می‌کنند، گفت: دشمن باید بداند که حکومت بر مبنای ولایت فقیه شجره مبارک و تنومندی است که به لطف خدا در تمام جهان سایه خواهد افکند.

حجت‌الاسلام مطهرخو اضافه کرد: استقلال و آزادی عمومی ایران اسلامی دستاورد و بلکه خون آورد هزاران انسان شجاع، غیور، ایثارگر، فداکارو والامقام است که غالب آنها جوانانی بودندکه در رتبه‌های بالای انسانیت و شرافت بودند.

امام جمعه شهرستان نایین ادامه داد: این ثمره شجره طیبه انقلاب اسلامی را با برخی از حرف‌ها و اقدامات ساده لوحانه و مغرضانه نمی‌توانند درخطر بیندازند.

حجت‌الاسلام مطهرخو ادامه داد: علت این موج جدید تحرکات این است که صهیونیست به واسطه این کار می‌خواهد مطالبی از جمله انحراف افکار عمومی جهان از غزه و کاهش فشارهای عمومی بین‌المللی، القای ناامنی در ایران به عنوان کشور محور مقاومت، وارد کردن ایران در جنگ و گسترش منطقه و جبران کردن آبروی رفته اش در مقابل گروه کوچکی مانند حماس را دنبال کند.

امام جمعه شهرستان نایین افزود: رژیم صهیونیستی می‌خواهد در آستانه انتخابات با ناامن جلوه دادن کشور ایران، مردم را برای حضور در انتخابات ۱۱ اسفند بترساند تا مردم در انتخابات کمتر شرکت کنند و اینطور مشروعیت و جمهوریت نظام را زیر سوال ببرد اما نمی‌داند که مردم به خاطر انتقام از دشمن جنایت‌کار صهیونیستی هم که شده با قدرت و همت مضاعف در این انتخابات شرکت خواهند کرد.

وی برخی عوامل را عامل کندن شدن روند پیشرفت دانست و گفت: ضعف، بی‌انگیزگی، ناتوانی و نداشتن روحیه جهادی و انقلابی در بین برخی مسؤولان و مدیران، نقش آفرینی‌های مخرب افراد با نفوذ و مافیای پنهان و آشکار قدرت و ثروت در امور کشور، توطئه‌های مستمر دشمنان، کم توجهی به الزامات پیوست فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و امنیتی در طرح‌ها و برنامه‌ها از این عوامل هستند که باید برطرف شود.

حجت‌الاسلام مطهرخو افزود: قصه زمین و مسکن در شهرستان نایین متاسفانه دارای درگیری‌هایی است که البته قسمت عمده مشکل زمین و مسکن به دست خود مردم است و زمین و مسکن یک کالای سرمایه‌ای نیست بلکه یک کالای اجتماعی است و نباید برای سود بیشتر خانه و زمینی تهیه و برای افزایش قیمت رها شود.

امام جمعه شهرستان نایین تاکید کرد: در این برهه که جوانان ما مشکل مسکن دارند و قیمت‌ها و اجاره‌های بالا سبب شده که جوانان و مردم از این قضیه رنج ببرند، نگه‌داشتن خانه‌های خالی حق الناس و ظلم است و اینجانب در آینده درمورد زمین مسکن مفصل صحبت خواهم کرد.

وی در ادامه‌گفت: کم توجهی به بخش و سهم مردم در طرح‌ها و برنامه‌ها به ویژه اقتصاد، عدم هماهنگی بین سازمانی و عدم تقسیم کار منطقی به ویژه بین دستگاه‌های خدمت رسان از دیگر عوامل کند شدن پیشرفت است.

حجت‌الاسلام مطهرخو ادامه داد: گره زدن اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها به حواشی سیاسی و منافع حزبی و جناحی نیز از دیگر عوامل است که مثلا به فلانی رأی دهید تا مشکل شما حل شود؛ هواداران کاندیدها، اینها بداخلاقی و منکر انتخاباتی است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1635285

مهمترین اخبار ایران و جهان: