نیوز سیتی!
24 دی 1402 - 20:20

تاکید پکن و قاهره بر رد قاطعانه کوچاندن اجباری فلسطینیان

رئیس جمهور مصر و وزیر خارجه چین در دیدار خود در قاهره بر رد قاطع کوچاندن اجباری فلسطینیان از سرزمین‌شان تاکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ریاست جمهوری مصر روز یکشنبه خبر داد که «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر با «وانگ یی» وزیر خارچه چین در قاهره دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار دو طرف بر رد قاطعانه کوچاندن اجباری فلسطینیان از سرزمین‌شان تاکید کردند.

همچنین در بیانیه مشترکی که توسط مصر و چین صادر شده، بر ضرورت آتش‌بس فوری و کامل و توقف تمامی درگیری‌ها و هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در غزه تاکید شده است.

مصر و چین نگرانی شدید خود را از وخیم شدن اوضاع انسانی در غزه ابراز داشته و خواستار رسیدن کمک‌های بشردوستانه به این باریکه بدون هیچگونه مانعی شدند.

امروز صدمین روز جنگ در غزه است؛ جنگی که طولانی‌ترین کارزار نظامی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود و موجب یک فاجعه تمام‌عیار برای ۲.۳ میلیون ساکن غزه شده است.

در این خصوص «فیلیپ لازارینی» مدیر آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در بیانیه‌ای گفت که فلسطینی‌ها در معرض بزرگترین کوچ اجباری از سال ۱۹۴۸ به این سو قرار گرفته‌اند و ۱.۴ میلیون نفر از ساکنان غزه به پناهگاههای آنروا فرار کرده‌اند.

او افزود: «آوارگان غزه مجبور شده‌اند در شرایط غیرانسانی به سر ببرند، در ۱۰۰ روز گذشته غزه شاهد مرگ، ویرانی، مهاجرت، گرسنگی و حزن و اندوه بوده است».

این مقام سازمان ملل تأکید کرد که ۱۰۰ روز گذشته برای ساکنان غزه به اندازه ۱۰۰ سال گذشته است و اکنون کمتر کسی است که محتمل زخم‌های جسمی و روحی نشده باشد.

سازمان عفو بین‌الملل نیز اخیرا در بیانیه‌ای هشدار داد: «خطر تبدیل شدن غزه از یک زندان باز به یک قبرستان بزرگ در حال تحقق در برابر چشمان‌مان است».

این نهاد بین‌المللی اضافه کرد: «تمام کشورهای جهان این تعهد قانونی بین‌المللی را دارند که در راستای جلوگیری از نسل کشی در نوار غزه اقدام کنند».

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1637841

مهمترین اخبار ایران و جهان: