نیوز سیتی!
04 بهمن 1402 - 21:32

لاپید: کابینه کنونی اسرائیل خود مشکل است

رهبر احزاب مخالف رژیم صهیونیستی در سخنانی گفت که ساختار سیاسی کنونی در اسرائیل راه حل نبوده بلکه خود مشکل است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یائیر لاپید» رهبر احزاب مخالف بار دیگر از کابینه رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد کرد.

وی در سخنانی گفت: «ساختار سیاسی کنونی در اسرائیل راه حل نبوده بلکه خود مشکل است».

لاپید اضافه کرد: «اسرائیل در غم انگیزترین روزهای خود به سر می‌برد و روز گذشته شاهد کشته شدن 21 نظامی در غزه بودیم و تا الان نیز از سرنوشت گروگان‌ها خبری نداریم».

رهبر احزاب مخالف کابینه رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «نخست می‌بایست گروگان‌ها آزاد می‌شدند پس از آن موضوع چیره شدن بر حماس پیگیری می‌شد».

لاپید پیشتر نیز در سخنانی خطاب به نتانیاهو گفت: «چاره‌ای جز انتخابات زودهنگام وجود ندارد چه با رای عدم اعتماد به کابینه، چه با رای اکثریت به انحلال کنست».

لاپید اضافه کرد: «تعداد کافی از اعضای ائتلاف نتانیاهو وجود دارد که نمی‌توانند شرایط کنونی را تحمل کنند».

روزنامه هاآرتص نیز پیشتر خواستار برکناری فوری نتانیاهو و سلب رأی اعتماد از او شده و ابقای او در قدرت را قمار بر سر آینده اسرائیل توصیف کرده بود. در سرمقاله این روزنامه خطاب به رهبران احزاب حاضر در کابینه ائتلافی آمده بود: «آینده اسرائیل در دستان شماست؛ در این زمان شوم مسؤولیت پذیر باشید و کار درست را انجام دهید». 

طی روزهای اخیر، تظاهرات‌های بزرگی در تل‌آویو در اعتراض به ناکارآمدی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و تاکید بر برکناری او و برگزاری انتخابات جدید، برگزار شد. 

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1648841

مهمترین اخبار ایران و جهان: