نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 20:37

باید شرایط را برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی آماده کنیم

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید شرایط را برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی با استفاده از ظرفیت های مردمی به بهترین نحو ممکن آماده کنیم چرا که این ایام متعلق به مردم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد کرمی امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی استان که در محل پایانه مرزی ریمدان برگزار شد، اظهار داشت: باید شرایط را برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی با استفاده از ظرفیت های مردمی به بهترین نحو ممکن آماده کنیم چرا که این ایام متعلق به مردم است.

وی افزود: همچنین با توجه به میزبانی سیستان و بلوچستان از زائران پاکستانی اربعین حسینی باید درست مدیریت کرده و در این ایام از ظرفیت استان های معین نیز استفاده کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امام حسین (ع) برای احیا دین مبین اسلام قیام کرد و راه آزادگی و بندگی را به مردم جهان نشان داد و در این راه از جان و مال خود گذشت.

کرمی خاطرنشان کرد: امروز دنیا شاهد انسجام امت اسلامی است و نمونه بارز آن پیاده روی ایام اربعین حسینی است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: افراد زیادی در قیام حسینی سعی در بازگرداندن امام (ع) داشتند اما هیچ تاثیری بر عزم امام و یارانش نداشت.

وی ادامه داد: واقعه عاشورا تفسیر قرآن کریم بوده و راه و رسم زندگی را به انسان ها می آموزد.

کرمی خاطرنشان کرد: نماد هر کشوری ورودی آن کشور است بنابراین سعی کنیم تا به بهترین نحو ممکن از زائران اربعین حسینی استقبال شود.

وی با اشاره به اهمیت بخش فرهنگی در مراسم پیاده روی اربعین اذعان کرد: باید موکب ها با برنامه ریزی مناسب ایجاد شود.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1442541

مهمترین اخبار ایران و جهان: