نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 12:01

رشد ۳۸ درصدی صادرات محصولات کشاورزی از مرز مهران

مدیرکل گمرک ایلام گفت: مجموع صادرات کالاهای کشاورزی از مرز بین المللی مهران به عراق، نسبت به سال گذشته رشد ۳۸درصدی داشته است.

روح الله غلامی مدیرکل گمرک استان ایلام صبح شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: مهم ترین اقلام صادراتی شامل مصالح ساختمانی، میوه و تره بار، محصولات پلاستیکی، صنعتی، شیشه و جام، لوازم خانگی و محصولات فلزی است.

وی با اشاره به اینکه ۱۳۴ هزار تن محصولات کشاورزی از مرز مهران به عراق صادر شد افزود: ارزش محصولات کشاورزی صادر شده به عراق از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه ۵۰ میلیون دلار بوده است.

مدیرکل گمرک استان ایلام یادآور شد: مجموع صادرات  کالاهای کشاورزی از مرز بین المللی مهران به عراق نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد رشد را نشان می دهد. 

وی با اشاره به مجموع صادرات از مرز مهران در بازه زمانی ابتدای سال تا پایان تیرماه یادآور شد: این مدت ۵۳۷ میلیون انواع کالا از طریق مرز مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است. 

غلامی با اشاره به اینکه این میزان کالا با وزن یک میلیون و ۶۵ تن از طریق مرز بین‌المللی مهران صادر شده است، تاکید کرد: این میزان صادرات کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزشی ۹ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرک استان ایلام از رشد ۴۷ درصدی درآمد گمرکات استان با ۲۲۵ میلیارد ریال خبر داد و گفت: همچنین در مبارزه با قاچاق کالا نیز با تشکیل ۲۹ پرونده به ارزش ۲۱۶ میلیارد ریال شاهد رشد ۷۶ درصدی در ارزش کالای قاچاق کشف شده هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، تردد کامیون‌های صادراتی در حال حاضر به مرز مهران در جریان و صادرات کالا بدون وقفه و مشکل خاصی انجام می شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1415385

مهمترین اخبار ایران و جهان: