نیوز سیتی!
25 تیر 1402 - 12:21

۲۵۰۰ دانشجوی گلستانی در اردوی جهادی فعالیت می‌کنند

مسئول بسیج دانشجویی گلستان گفت: از تیرماه تا شهریورماه امسال 2 هزار و ۵۰۰ دانشجوی زن و مرد گلستانی در مناطق محروم در قالب اردوی جهادی به مردم خدمت ارائه می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جواد فرامرزی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با موضوع فعالیت گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی اظهارکرد: امسال تابستان بسیج دانشجویی فعالیت‌های خود را در قالب یک قرارگاه استانی و ۶ قرارگاه شهرستانی با حضور ۲ هزارو ۵۰۰ نفر از دانشجویان پسر و دختر بصورت ۶۵گروه جهادی به تعداد بیش از ۱۳هزار نفر روز در نقاط محروم استان به مردم خدمت ارائه می‌دهند.

وی تصریح کرد: از تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو بسیجی تعداد یک هزار و ۴۰۰ دانشجو دختر و مابقی آنها پسر هستند.

مسئول بسیج دانشجویی گلستان خاطرنشان کرد: این دانشجویان از ۱۵ تیر ماه تا ۱۵ شهریور ماه به مدت دو ماه در مناطق محروم حضور پیدا کرده و اولویت ما در این اردوها اثرگذاری تربیتی برای دانشجویان بوده که در همین راستا ۱۰ شب در نقاط محروم بصورت شب‌مانی مستقر شده و خدمت ارائه دهند.

وی ادامه داد: اثر تربیتی برای دانشجویان، ارائه خدمت و حل مشکلات مردم و زنده نگه‌داشتن فرهنگ و گفتمان جهادی با پیوست رسانه‌ای از جمله موضوعات مهم در برگزاری این اردوهای جهادی است.

فرامرزی گفت: خدمات تخصصی شامل خدمات درمانی، بهداشتی، خدمات فنی شامل تعمیرات لوازم‌خانگی، خدمات آموزشی شامل عدالت آموزشی با رویکرد تربیتی، ایجاد نشاط و انگیزه تحصیل و مهارت‌ آموزی کمک در رفع محرومیت تحصیلی و تقویت بنیه آموزشی دانش‌آموزان و خدمات عمومی شامل فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی، ترویج سبک زندگی ایرانی‌ اسلامی و همچنین مطالبه‌گری از مسئولان در رفع مشکلات مردم مناطق محروم از جمله عمده فعالیت‌های دانشجویان در این مناطق است.

وی بیان کرد: مکان‌ها و نقاط محروم استان با اداره کل امور روستایی مورد بررسی قرارگرفته و در نهایت ۲۸ روستای محروم استان در اولویت ارائه خدمت اردوهای جهادی است‌ و تمرکز ما در گام نخست ارائه خدمت به مناطق محروم استان گلستان بوده و در صورت ضرورت به دیگر استان‌ها عزیمت خواهیم کرد.

مسئول بسیج دانشجویی گلستان ابراز کرد: در سال گذشته یک هزار و ۸۰۰ نفر از دانشجویان گلستانی در قالب ۴۵ گروه جهادی در این اردوها حضور داشتند.

وی افزود: رویکرد اصلی ما با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب مسئله محوری بوده و در حد توان و ظرفیت گروه‌های جهادی و مناطق محروم چه در روستاها و حاشیه‌ شهرها در راستای مطالبه‌گری مردم به ارائه خدمت می‌پردازند.

فرامرزی گفت: در خردادماه امسال با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گلستان و بسیج دانشجویی ۶۰ نفر پزشک با هشت دستگاه سیار دندنپزشکی در روستای «کشکک» رامیان حضور پیدا کرده و خدمت ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمن علیه جوانان ابراز کرد: گسترش شهوت، آلوده‌کردن جوانان به انواع موادمخدر، سرگرم کردن جوانان به انواع بازی‌ها و بمباران شبهات از جمله محورهای توطئه دشمنان علیه جوانان است.

مسئول بسیج دانشجویی گلستان خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه جهادی و کار از مهمترین عوامل مصون ماندن جوانان در برابر این توطئه‌ها است.

وی گفت: اردوهای جهادی در قالب قرارگاه و فراخوان با موضوع «عهدخدمت» از سال ۱۴۰۰ در بسیج دانشجویی شکل گرفته که در این قرارگاه دانشجویان با یکدیگر عهد می‌بندند که به مردم مناطق محروم خدمت کنند.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1363585

مهمترین اخبار ایران و جهان: