نیوز سیتی!
05 مرداد 1402 - 11:16

حضرت علی اکبر(ع) الگوی مناسبی برای جوانان است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حضرت علی اکبر(ع) نماد جوان برخوردار از بینش و معرفت بالا و شجاعت و قدرت تصمیم‌گیری و مانع شکنی و ملاک حق‌گرایی و جان‌فشانی و شهادت طلبی است و از این جهت برای جوانان الگو خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله عباس کعبی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع مومنین عزاداران عباسیه مرکز علمی فرهنگی امام حسین(ع) اهواز اظهار کرد: در خوزستان شب نهم محرم الحرام شب علی اکبر(ع) و شب هفتم محرم الحرام شب ابوالفضل العباس(ع) است.

وی در ادامه بیان کرد: سه امر انسان را از پیشرفت باز می‌دارد که ضعف بینش، نداشتن همت بلند و وجود موانع از جمله نبود امکانات هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: جوانی که بخواهد به آرمان‌هایش برسد هم باید بینش و معرفت داشته باشد، هم قدرت تصمیم‌گیری و شجاعت در تصمیم‌گیری و هم قدرت تولید امکانات داشته باشد، خداوند هم همه امکانات لازم که انسان در مسیر پیشرفت به آن نیاز دارد در اختیارش قرار داده است اما باید با خلاقیت آن امکانات را ایجاد کرد.

 وی در ادامه 2 عامل مانع خلق امکانات را نام و در همین ارتباط بیان کرد: ظلم و ستم به خود و جامعه و ارتکاب گناه و همچنین ضعف بهره‌وری و اسراف و تبذیر و کفران نعمت هستند موانع به دست آوردن امکانات هستند.

کعبی خاطرنشان کرد: حضرت علی اکبر(ع) نماد جوان برخوردار از بینش و معرفت بالا و شجاعت و قدرت تصمیم‌گیری و مانع شکنی و ملاک حق‌گرایی و جان‌فشانی و شهادت طلبی است و از این جهت برای جوانان الگو خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در مسیر رفتن به کربلا امام حسین(ع) در یکی از منزلگاه‌ها یک لحظه خوابی می‌بیند و یک دفعه در بیداری هاتفی ندا می‌دهد: القوم یسیرون و المنایا تسیر بهم الی الجنة یعنی کاروان در حرکت و مسیرشان آنها را به سوی بهشت می‌برد و حضرت این مطلب را به جمع گفتند حضرت علی اکبر(ع) خطاب به پدرشان فرمودند اولسنا علی الحق؟ آیا بر حق نیستیم؟ حضرت فرمودند بلی والله نحن علی الحق حضرت علی اکبر فرمودند: بنابراین مرگ برای ما مهم نیست اوقع علینا او وقعنا علیه یعنی در اثر حادثه ای بمیریم یا خودمان به سمت مرگ حرکت کنیم و علی اکبر(ع) اینگونه که امام حسین(ع) فرمودند اشبه الناس خلقا و خلقا و منطقا برسول الله از لحاظ منطق و حکمت و خلق و خو و بینش شبیه‌ترین به پیامبر(ص) بود. السلام علیک یا خیر قتیل لخیر سلیل، سلام بر تو ای بهترین شهیدان از نسل بهترین انسان‌ها قتل الله الذین قتلوک خدا بکشد کسانی که علی‌اکبر را کشتند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1408485

مهمترین اخبار ایران و جهان: