نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 18:21

ایجاد رویکردی نوین در طراحی و تولید سامانه‌های پدافندی

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه رویکردهای نوینی در تولید سامانه‌های پدافندی به‌وجود آمده است، گفت: به میزانی از بازدارندگی رسیده‌ایم که دشمنان جرأت نگاه چپ به کشورمان ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در آئین تکریم فارغ‌التحصیلان دانشگاه عالی دفاع ملی، دافوس و دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) با اشاره به اهمیت مأموریت و وظایف این نیرو در دفاع از کشور، اظهار داشت: آمادگی‌های خود را برای مقابله با انواع تهدیدات به طور دائم ارتقا می‌دهیم.

امیر سرتیپ صباحی‌فرد با اشاره به پیشرفت‌های نیروی پدافند هوایی ارتش، افزود: امروز نیروی پدافند به جایگاهی رسیده است که ضمن ایجاد بازدارندگی، نیازهای عملیاتی خود را در حوزه سلاح، سامانه و تجهیزات تأمین می‌کند و در هیچ حوزه‌ای نیاز به خارج از کشور ندارد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به اینکه زیرساخت‌های دانشگاه پدافند دقیقاً مطابق با استانداردهای روز کشور طراحی، ساخته و پایه‌ریزی شده است و آموزش‌ها هم توسط استادان مجرب در حال انجام است، خاطرنشان کرد: انسجام، همدلی و پژوهش‌محوری دانشجویان و استادان دانشگاه پدافند هوایی، نوید اقتداری بی‌بدیل در آینده نیروی پدافند را می‌دهد.

وی عنوان کرد: برای برخورداری از توان دفاعی بالاتر، افزون بر فعالیت نیروهای مسلح و صنایع دفاعی کشور، از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها نیز در این زمینه استفاده می‌کنیم و مجموعه علم و دانش موجود در کشور می‌تواند تکیه‌گاه مطمئنی برای دستیابی به ابزار مورد نیاز جهت مقابله با تهدیدهای آینده باشد.

امیر صباحی‌فرد خاطرنشان کرد: امروز با تکیه بر تخصص دانشجویان فنی و مهندسی دانشگاه پدافند و نیز هم‌فکری و تبادل دانش با سایر دانشگاه‌ها، رویکردهای نوینی در طراحی و تولید سامانه‌های پدافندی به‌وجود آمده است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی با اشاره به اهمیت ارتقای توان دفاعی کشور در مقابله با تهدیدات دشمنان نظام تصریح کرد: دشمن به هیچ وجه از اهداف خود دست نخواهد کشید؛ اگرچه در جنگ سخت متوجه توان دفاعی و نظامی نیروهای مسلح ما شده است، اما در صحنه‌های دیگر سعی در ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران دارد که با توکل بر خداوند و با رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا و پشتوانه مردم در این زمینه نیز مأیوس خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مجهزترین و به‌روزترین تجهیزات پدافندی هوایی را در اختیار داریم، گفت: تجهیزاتی که ما اکنون در پدافند هوایی کشور، خصوصاً در نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنیم، مجهزترین، به‌روزترین و مطابق با فناوری روز دنیاست.

امیر صباحی‌فرد به اقدامات خوبی که در حوزه ترویج علم و دانش در دانشگاه پدافند هوایی حضرت خاتم‌الانبیا (ص) صورت گرفته، اشاره کرد و توضیح داد: براساس تدابیر فرماندهی معظم کل قوا در بحث تبادل دانش ارتباط تنگاتنگ و نزدیکی با بسیاری از دانشگاه‌های تراز اول کشور داریم.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به ساخت و آزمایش موفقیت‌آمیز پهپادها و سامانه‌های پدافندی با وجود تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، گفت: به میزانی از بازدارندگی رسیده‌ایم که دشمنان جرأت نگاه چپ به ایران عزیزمان را ندارند و این پیشرفت‌ها، دشمنان ایران اسلامی را غافلگیر کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1435941

مهمترین اخبار ایران و جهان: