نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 00:14

اعتبار ۱۵۶ میلیارد تومانی شهرستان چوار طی سال جاری

ایلام-فرماندار چوار از اعتبار ۱۵۶ میلیارد تومانی شهرستان چوار طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم یعقوبی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در تمامی بخش‌ها در دولت سیزدهم در شهرستان صورت گرفته است، افزود: در سال جاری یک هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال به شهرستان چوار اختصاص یافته است.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های نفت و گاز در قالب مسئولیت‌های اجتماعی باید در توسعه زیرساخت‌های شهرستان چوار پای کار باشند، خاطرنشان کرد: نیروهای بومی باید در شرکت‌های نفت و گاز مستقر در شهرستان باید به طور ویژه دیده شوند.

فرماندار چوار با اشاره به اینکه جاده سلامت شهر چوار با ۸۰ میلیارد ریال و پیشرفت ۵۰ درصدی در حال اجرایی شدن است، گفت: بعد از ۱۲ سال بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مسجد چوار اختصاص یافته است.

یعقوبی با بیان اینکه ۶۸۰ میلیارد ریال نیز برای راه‌های روستایی این شهرستان هزینه شده است، افزود: برای رفع کامل تنش آبی این شهرستان ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای آبرسانی روستاهای چوار نیاز است.

فرماندار چوار با تاکید براینکه احداث خط راه آهن یکی از طرح‌های مهم استان است که در این شهرستان اجرایی می‌شود، تصریح کرد: عملیات احداث خط راه آهن به طول ۱۷ کیلومتر با ۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در محدوده این شهرستان در حال اجرایی شدن است.

یعقوبی گفت: در بحث توسعه راه‌های شهرستان چوار بیش از ۲۴ میلیارد تومان برای روکش آسفالت مسیر چوار- ایلام هزینه شده است.

وی با بیان اینکه بیش از هشت پروژه عمران شهری در شهر چوار در حال اجرایی شده است و بخش زیادی از مشکلات شهری چوار در آینده‌ای نزدیک حل می‌شود، یادآور شد: ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح هادی در روستاهای شهرستان چوار هزینه شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1434885

مهمترین اخبار ایران و جهان: