نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 10:59

تولید دانش‌بنیان در کشور تقویت می‌شود

وزیر کشور گفت: تولید قلب تپنده اقتصاد است و هر چه دانش‌بنیان باشد نه تنها در بخش اقتصادی بلکه در حوزه برندسازی در دنیا می‌توان حرفی برای گفتن داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، احمد وحیدی صبح امروز در بازدید از شرکت شیشه همدان با بیان اینکه کشور در حوزه تولید شیشه پیشرفت خوبی دارد و از لحاظ دانش در این کارخانه ظرفیت مناسبی داریم اظهار کرد: شرط توسعه توجه به بعد دانش‌بنیان است و می‌طلبد روی کاربرد نانو کار شود و از علم روز دنیا بهره‌مند شویم.

وی با قدردانی از مدیران استان در حوزه رشد تولید و تحقق سیاست‌های رهبری گفت: تولید قلب تپنده اقتصاد است و هر چه دانش‌بنیان باشد نه تنها در بخش اقتصادی بلکه در حوزه برندسازی در دنیا می‌توان حرفی برای گفتن داشت.

وزیر کشور با بیان اینکه نیروهای کار عزم افتخارآفرینی کشور را دارند که قدردان آنها هستیم عنوان کرد: امیدواریم تولید دانش را در کنار رشد تولید داشته باشیم.

استاندار همدان نیز با بیان اینکه ۱۵۲ واحد تولیدی را به چرخه تولید برگرداندیم اظهار کرد: شرکت شیشه نیز تولید محدودی داشت که توانستیم تولید این مجموعه را با حمایت‌ها افزایش دهیم.

علیرضا قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه در سطح استان طبق تاکیدات رهبری پیگیر تولید هستیم گفت: خوشبختامه رونق خوبی در استان صورت گرفته و امروز هر واحد تولیدی درخواست جذب نیرو را دارند.

وی با اشاره به اینکه دولت مردمی در حوزه آب اقدامات خوبی انجام داده که بعد از ۱۷ سال به ثمر نشست افزود: در حوزه واحدهای صنعتی و سایر بخش‌ها دولت مردمی توان خود را برای خدمت به مردم و گره‌گشایی گذاشته است.

مدیرعامل شرکت شیشه نیز در حال حاضر در کارخانه شیشه همدان ۸۰۰ نفر مشغول به کار هستند که ۷۵۰ نفر بومی هستند اظهار کرد: با افتتاح فاز سه ۳۰۰ نفر نیرو به این مرکز اضافه شدند.

هاشمی بیان کرد: ارزش افزوده این کارخانه ۱۵ تا ۲۰ درصد است و ۵۱ درصد هم صادرات است.

پایان پیام/ ۸۹۰۲۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 1435341

مهمترین اخبار ایران و جهان: