نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 17:54

محورهای رایزنی ​​نخست‌وزیر ژاپن با ولیعهد عربستان

در دیدار ​​نخست‌وزیر ژاپن با ولیعهد عربستان در جده، طرفین درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین همکاری در حوزه‌های اقتصاد، تجارت، سرمایه‌گذاری و فرهنگ بحث و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آژانس خبری عربستان (SPA)، «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی در جده با «فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن دیدار کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک در این خصوص گزارش داد: طرفین در این دیدار پیرامون روابط دوجانبه و همچنین همکاری بین دو کشور در برخی از زمینه ها گفتگو کردند.

ولیعهد عربستان سعودی و نخست وزیر ژاپن در این دیدار در مورد مسائل منطقه ای و بین المللی و همچنین همکاری در حوزه های اقتصاد، تجارت، سرمایه گذاری و فرهنگ بحث و گفتگو کردند.

علاوه بر این، طرفین در خصوص همکاری در چارچوب برنامه سعودی «چشم انداز ۲۰۳۰» با ادعای تنوع بخشیدن به اقتصاد عربستان سعودی از طریق قطع ارتباط با درآمد حاصل از تولید هیدروکربن گفتگو کردند.

به گزارش اسپوتنیک، پس از مذاکرات، محمد بن سلمان و کیشیدا با نمایندگان بازرگانی ژاپن دیدار کردند.

وزارت امور خارجه ژاپن پس از مذاکرات کیشیدا در جده اعلام کرد که ژاپن و عربستان سعودی برای آغاز گفتگوهای راهبردی جدید در سطح وزرای خارجه به منظور گسترش تماس‌ های دو کشور در زمینه‌ های سیاسی، دیپلماسی و امنیتی توافق کردند.

خالد الفالح وزیر سرمایه گذاری عربستان دیروز یکشنبه از امضای ۲۶ تفاهمنامه همکاری با طرف ژاپنی با هدف تقویت مشارکت خبر داد.

وی در حاشیه نشست با فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن در جده این خبر را اعلام کرد.

وزیر سعودی اعلام کرد که عربستان به دنبال فراهم آوردن بستر مناسب برای سرمایه گذاران ژاپنی است.

وی اعلام کرد که ژاپن سومین شریک بزرگ تجاری عربستان است.

از سوی دیگر نخست وزیر ژاپن هم عربستان را شریک راهبردی و مهم ژاپن دانست و ادامه داد: در زمینه دست یابی به انرژی پاک به عربستان کمک خواهیم کرد و تکنولوژی جدید به آنها می‌دهیم.

همچنین عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان هم ضمن استقبال از سفر نخست وزیر ژاپن به عربستان گفت: عربستان و ژاپن شرکای راهبردی در زمینه انرژی هستند.

لازم به ذکر است که فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن دیروز یکشنبه وارد جده عربستان شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1366685

مهمترین اخبار ایران و جهان: