نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 16:43

مشکل مسکن در همدان اسیر بروکراسی اداری است

همدان- امام جمعه همدان گفت: مشکل مسکن در همدان اسیر بروکراسی اداری بوده که مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی ظهر جمعه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه همدان ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی با بیان اینکه یکی از مهمترین امور قیام امام حسین (ع) را اصلاح جامعه و امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار کرد: امروز نیز باید از این نکته درس بگیریم، در جامعه ما مفاسدی وجود دارد و اصلاحات امور اجتماعی جامعه امروز بدون تحقق نظام ولایی امکان پذیر نیست.

وی افزود: اصلاحاتی که ابا عبدالله دنبال آن بودند جزئی نیست یک اصلاحات ساختاری بوده که در سیستم حاکمیتی باید اتفاق بیفتد و آن اصلاح تحقق نظام ولایی است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه امروز ما در همدان مشکلاتی را داریم که نمونه آن بروکراسی اداری بوده که یک سیستم پیچیده و سردرگم است، گفت: این سیستم کاری را که در مدت کوتاهی می‌توان به نتیجه برسد طولانی‌تر می‌کند.

آیت‌الله شعبانی‌موثقی خاطرنشان کرد: یکی از این مشکلات در بروکراسی اداری در استان همدان بحث مسکن است که نیازمند اصلاح بوده و مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده است.

وی با اشاره به مشکل رودخانه‌های رو باز در برخی نقاط استان همدان بیان کرد: این موضوع واقعاً برای خانواده‌هایی ساکن در این مناطق مشکلاتی ایجاد کرده و مسئولان خود را جای این خانواده‌ها بگذارند باید به این مشکلات رسیدگی شود چرا باید تاوان این مشکلات که زاییده اختلاف بین برخی ادارات است را مردم بدهند

وی با اشاره به اینکه بزرگترین معروف در جامعه عدالت خواهی است و امر به معروف حس مسئولیت اجتماعی در مبارزه با تبعیض و فساد در مسائل مختلف و اخلاقی و فرهنگی است، گفت: گاهی مردم را از امر به معروف و نهی از منکرمی‌ترسانند، از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون از نزاع‌های خیابانی تنها نیم درصد مربوط به امر به معروف و نهی از منکر است اما چرا که نیم درصد برجسته می‌شود چون دشمن می‌خواهد دو قطبی را تشدید کند.

امام جمعه همدان عنوان کرد: ما عملاً کشف حجاب‌ها را تأیید نمی‌کنیم و از کسانی که در این زمینه امر به معروف می‌کنند تشکر می‌کنیم اما دیدیم که بسیاری از کشف حجاب کرده‌ها نیز قانون را می‌پذیرند و آنچه دشمن آن را بزرگ نمایی می‌کند در جامعه نیست.

وی افزود: امروز دشمن به دنبال ایجاد ترس و دلهره در بین مردم است و می‌خواهد به نزاع‌های اجتماعی دامن بزند.

آیت‌الله شعبانی‌موثقی با اشاره به ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: ما از همه کسانی که فهم دقیقی از قانون و تأثیرات مثبت و منفی قانون در تحقق عدالت دارند و نخبگانی که حس می‌کنند در جامعه عقب ماندگی‌هایی داریم درخواست داریم ثبت نام کنند.

خطیب جمعه همدان عنوان کرد: کسانی که می‌خواهند ثبت نام کنند نسبت خود را با عدالت مشخص کنند از همه کسانی که دغدغه عدالت دارند درخواست می‌کنیم بیایند و ثبت نام کنند.

وی خاطرنشان کرد: شرایط برای تبلیغ همه طیف‌ها فراهم است و صدا و سیما نیز این فرصت را در اختیار نامزدها قرار می‌دهد امیدواریم کسانی که توانایی نوشتن قانون و عدالت را دارند ثبت نام کنند.

آیت‌الله شعبانی‌موثقی با اشاره پول گندم بیان کرد: دولت در پرداخت پول گندم کشاورزان تسریع کند و کشاورزان نیز نسبت به پرداخت زکات اقدام کرده چرا که زکات باعث برکت مال می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1437085

مهمترین اخبار ایران و جهان: