نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 11:39

250 میلیارد تومان اعتبار برای احداث زیرساخت های نهضت ملی مسکن خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی از اختصاص 250 میلیارد تومان اعتبار برای احداث زیرساخت‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان خبرداد و گفت: بخشی از این اعتبار به استان تزریق شده‌ است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی در حاشیه بازدید از سایت نهضت ملی مسکن در منطقه زعفرانیه بیرجند از اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث زیرساخت‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان خبرداد و اظهارداشت: بخشی از این اعتبار به استان تزریق شده‌ است.

وی به راه‌اندازی صندوق توسعه مسکن در وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: این صندوق به دنبال آن است که بخشی از نیاز اعتباری زیرساخت‌های طرح نهضت ملی مسکن را پوشش دهد.

وی افزود: خراسان جنوبی اولین استانی بود که توانست ۲۵۰ میلیارد تومان از محل این صندوق برای تأمین زیرساخت‌های طرح نهضت ملی مسکن بگیرد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: تمام تلاش دستگاه‌های متولی در استان بر این است که این اعتبار که بجا و به موقع به استان تزریق شده را جذب کنند تا روند اجرای زیرساخت‌های آب، گاز و برق در طرح‌های نهضت ملی مسکن تسریع شود.

قناعت با بیان اینکه تأمین مسکن قشر محروم و متوسط جامعه یکی از موضوعات کلیدی است که در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته، بیان کرد: در این زمینه برخی استان‌ها از وضعیت مطلوبی برخوردار هستند که خراسان جنوبی هم از جمله استان‌هایی است که بحث شورای مسکن آن خیلی فعال و جدی است.

وی با ذکر این نکته که در خراسان جنوبی شاهد حرکت تحولی در حوزه تأمین مسکن در طرح نهضت ملی هستیم، عنوان کرد:  در طرح نهضت ملی مسکن خراسان جنوبی بیش از ۱۰۰ هزار متقاضی ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۳۲ هزار نفر واجد شرایط شناخته شده اند.

قناعت افزود: از مجموع ۳۲ هزار نفر واجد شرایط استان، تاکنون برای ۲۷ هزار نفر کار تأمین زمین انجام شده و تلاش ما بر این خواهد بود که در سال جاری این تعداد به ۴۰ هزار نفر برسد.

وی خاطرنشان کرد: این حجم از تأمین زمین در خراسان جنوبی کار بسیار ارزشمندی است و در مقایسه با دیگر استان‌ها، خراسان جنوبی پیش‌رو و جزو استان‌های اول و دوم است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به بازدید خود از سایت زعفرانیه بیرجند هم گفت: در این سایت ۶ پیمانکار مشغول ساخت ۲ هزار و ۷۲ واحد هستند و واقعاً در این سایت شاهد تغیر و تحول چشمگیری بودیم.

قناعت خاطرنشان کرد: در این بازدید روند اجرای واحدهای نهضت ملی مسکن در مرکز استان به لحاظ سرعت و پیشرفت مطلوب ارزیابی شد.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما در استان بر این است که تا دهه فجر امسال بتوانیم بخش زیادی از واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در  سایت زعفرانیه بیرجند را تحویل دهیم، عنوان کرد: ساخت ۲ هزار مسکونی دیگر هم در همین منطقه در دستورکار اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی قرار دارد.

به گفته وی برای فازهای بعدی هم بحث الحاق ۴۵۰ هکتار زمین به محدوده شهر در حال پیگیری از  مرکز است که در صورت الحاق این اراضی، ظرفیت تولید مسکن در شهر بیرجند از حدود چهار تا پنج هزار واحد به ۹ تا ۱۰ هزار واحد خواهد رسید.

پایان یپام/۶۹۰۷۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1397185

مهمترین اخبار ایران و جهان: