نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 09:36

بازگشت اراضی مرغوب کشاورزی به چرخه تولید

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از بازگشت اراضی مرغوب کشاورزی شهرستان بهار و نهاوند به چرخه تولید خبر داد.

فرهنگ زمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان از بازگشت اراضی مرغوب کشاورزی شهرستان بهار به چرخه تولید خبر داد و اظهار کرد: برابر اعلام یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی در روز نهم مردادماه، ۱۳ مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی بخش لالجین قلع و قمع شد.

وی با بیان اینکه این میزان از اراضی به مساحت ۳ هزار و ۳۲ مترمربع شامل بنا، دیوارکشی، محوطه سازی، فنس‌کشی و استخر بوده است تصریح کرد: مالکان این اراضی بدون اخذ مجوز از مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز کرده بودند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: در قالب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات، تبصره ۲ ماده ۱۰ این تعداد اراضی مورد قلع و قمع قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه مساحت کل زمین‌های زراعی رفع تصرف شده ۳ هکتار و به ارزش تقریبی ۳۰ میلیارد تومان بوده است یادآور شد: این امر با دستور مقام قضایی و همکاری شهرداری، عوامل انتظامی و همکاران مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بهار به حالت اولیه بازگردانده شد.

زمانی در ادامه از بازگشت اراضی مرغوب کشاورزی شهرستان نهاوند به چرخه تولید خبر داد و گفت: در نیمه دوم تیرماه پنج مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی باغی روستای دهفول راه نهاوند قلع و قمع شد.

وی با بیان اینکه این تعداد اراضی با مساحت ۱۵۰ متر مربع بنا و ۸۳۰ متر دیوارکشی بود اضافه کرد: مالکان  بدون اخذ مجوز اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز کرده بودند که برابر قانون عمل شد و مورد قلع و قمع قرار گرفت.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: مساحت کل زمین‌های باغی رفع تصرف شده ۲.۴ هکتار و به ارزش تقریبی ۳۶ میلیارد تومان بود که به حالت اولیه بازگردانده شد.

پایان پیام/۸۹۰۳۳/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1421041

مهمترین اخبار ایران و جهان: