نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 20:29

امام جمعه مورد علاقه BBC و اینترنشنال کیست؟

رسانه های بدنام از جمله اینترنشنال، بی بی سی، صدای آمریکا و رادیو فردا به تریبون فردی تبدیل شدن که هر هفته به دنبال حاشیه سازی است.

فارس پلاس؛ خط ویژه - خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

امام جمعه مورد علاقه بی بی سی و اینترنشنال

اینترنشنال در مطلبی نوشت:«امام جمعه اهل سنت زاهدان در توییتر گفت «شورای نگهبان با گزینش مستقیم و غیرمستقیم مدیران ناتوان، کشور را با چالش‌های جدی مواجه کرده است».عبدالحمید اسماعیل‌زهی در واکنش به انتصاب دوباره احمد جنتی به عنوان دبیر این شورا، افزود این اقدام «نشان می‌دهد هیچ اراده‌ای در حاکمیت برای تغییر سیاست‌های اشتباه گذشته وجود ندارد».

بی بی سی فارسی هم در مطلبی نوشت:« مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان در یک توییت به انتخاب دوباره احمد جنتی به عنوان دبیر شورای نگهبان واکنش نشان داد و آن را نشانه عدم وجود اراده در حاکمیت برای تغییر سیاست‌های اشتباه خواند. او در این توییت نوشته: «شورای نگهبان با گزینش مستقیم و غیر مستقیم مدیران ناتوان، کشور را با چالش‌های جدی مواجه کرده است. انتخاب مجدد آیت‌الله جنتی به دبیری شورای نگهبان نشان می‌دهد هیچ اراده‌ای در حاکمیت برای تغییر سیاست‌های اشتباه گذشته وجود ندارد.»

عبدالحمید خود متولد سال 1326 و 76 ساله است. وی از سال 1366یعنی 36 سال قبل مدیریت مدرسه عالی دارالعلوم زاهدان را بر عهده داشته است. عبدالحمید همزمان با آشوب های سال گذشته، به حمایت آشکار از اوباش و تروریست ها پرداخت و با اظهارات تأمل برانگیز، موجب ریخته شدن خون عده ای بی گناه شد.

رسانه های بدنام از جمله اینترنشنال، بی بی سی، صدای آمریکا و رادیوفردا به تریبون عبدالحمید تبدیل شده و تمام قد از وی حمایت می کنند. علمای اهل سنت و مردم شریف سیستان و بلوچستان بارها از رویکرد و مشی عبدالحمید اعلام برائت کرده اند.

اصرار برای مظلوم نمایی از محکومان امنیتی

یکی از کارویژه های اصلی رسانه های معاند، تطهیر و مظلوم نمایی از محکومان امنیتی در داخل ایران است. اما همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، این رسانه در پرداختن به این کارویژه با مشکلاتی روبرو هستند. یکی دسترسی آسان به سوژه مدنظر و دیگری انجام مصاحبه با وکلا و نزدیکان سوژه موردنظر است. چرا که مصاحبه افراد با رسانه های معاند، تبعات قانونی وحقوقی دارد.

اما نکته اینجاست که برخی رسانه ها در داخل، این نقاط ضعف رسانه های معاند را برطرف کرده اند. این رسانه ها با سوژه های موردنظر رسانه های معاند و یا نزدیکان آنان مصاحبه کرده و دقیقا محتوای مدنظر رسانه های معاند را تولید و منتشر می کنند.

در اینجا تنها کاری که بر عهده رسانه های معاند است، بازنشر این مصاحبه ها و گفت و گوهاست. به نظر شما آیا این رویکرد نشان دهنده دستور کار مشترک نیست؟ اگر نیست چرا هر چند وقت یکبار تکرار می شود؟ چرا رسانه های داخلی از رسانه های معاند اعلام برائت نمی کنند؟!

در جدیدترین نمونه بی بی سی فارسی در مطلبی نوشت:«روزنامه شرق از قول امیر رئیسیان، وکیل سپیده قلیان خبر داده که با توجه به اینکه جلسه دادرسی قبلی علنی بوده و تغییری مبنی بر غیرعلنی بودن جلسه بعدی اعلام نشده، طبق قانون دادرسی بعدی هم باید علنی برگزار شود. آقای رئیسیان اضافه کرده: «وقت جلسه دادگاه ۱۵ مرداد ماه ساعت ۹:۳۰ صبح تعیین شده است و موکلم هم در جلسه دادگاه حاضر خواهد شد.»جلسه قبلی دادگاه سپیده قلیان که در پی شکایت آمنه سادات ذبیح‌پور، خبرنگار صدا و سیما قرار بود روز ۲۸ تیر برگزار شود، به دلیل «عدم رعایت حجاب» توسط سپیده قلیان برگزار نشد.»

رسانه های معاند دلواپس مردم سیستان شدند!

شبکه تروریستی اینترنشنال در مطلبی نوشت:«روزنامه اعتماد از وقوع طوفان خاک و شن و قطع آب و برق در سیستان و بلوچستان خبر داد و نوشت که از اول خردادماه، توزیع آب در شمال شهر زاهدان سهمیه‌بندی شده است. بر اساس این گزارش، مردم زاهدان ظهر و عصر «راهی ایستگاه‌های تصفیه آب می‌شوند که آب شیرین قابل شرب بخرند».

به نظر شما، شبکه تروریستی اینترنشنال دلواپس مردم سیستان و بلوچستان است؟! اینکه یک رسانه داخلی به مشکلات مردم ایران و از جمله هموطنانمان در سیستان و بلوچستان می پردازد، اقدام شایسته ای است اما چرا همین رسانه و دیگر رسانه های غربگرا خبرهای خوب در سیستان و بلوچستان را سانسور می کنند، از طرح های آبرسانی و افتتاح بازارچه مرزی مشترک تا افتتاح راه آهن استراتژیک در استان و بدرقه باشکوه شهدای مدافع امنیت توسط مردم.

متاسفانه رسانه های غربگرا با مردم صادق نیستند و بر زخم مردم نمک می پاشند و رسانه های معاند نیز از این رویکرد حمایت کرده و به آن ضریب می دهند. 

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1403385

مهمترین اخبار ایران و جهان: