نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 21:20

کاهش 18 درصدی ورودی سدهای استان اردبیل

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از کاهش 18 درصدی ورودی سدهای استان در سال آبی زراعی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حمید فضایلی شامگاه امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از حجم ۵۸۲ میلیون مترمکعبی سدهای استان اردبیل تنها ۱۲۸ میلیون مترمکعب پرشدگی را شاهد هستیم که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: سد یامچی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین سدهای استان به دلیل تامین آب شرب مرکز استان هم اکنون ۲۲ میلیون مترمکعب آب دارد که نسبت به سال قبل ۱۰ درصد کاهش یافته است.

کاهش حجم ذخیره آب در سدهای ارس و خداآفرین

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به کاهش آورد رودخانه ارس در شمال استان نسبت به سال گذشته تصریح کرد: حجم ذخیره آب در مخزن سدهای ارس و خداآفرین به‌عنوان سدهای تاثیرگذار در شمال استان به ترتیب ۶ و ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

فضایلی با اشاره به اینکه از ابتدای سال آبی جاری تا کنون ۲۴۶ میلیمتر بارندگی در سطح استان اتفاق افتاده است بیان کرد: این آمار نشانگر کاهش ۵ درصدی بارش ها نسبت به سال گذشته بوده و هم چنین کاهش ۲۱ درصدی نسبت به بلندمدت را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به جریان آب در رودخانه‌های استان در سال آبی جاری نیز گفت: میزان جریان آب در رودخانه‌های استان نیز در دو حوضه آبریز استان کاهش چشم‌گیری داشته است.

فضایلی ضمن قدردانی از همراهی و همکاری مردم استان با بخش آب استان اظهار امیدواری کرد که هموطنان با مدیریت مصرف آب در بخش‌های مختلف، ماه‌های آتی را نیز همراه خدمت گزاران خود در بخش آب خواهند بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1418885

مهمترین اخبار ایران و جهان: