نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 14:27

دسیسه‌های دشمنان عزم مردم برای گسترش فرهنگ عاشورایی را افزایش داد

اهواز - مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: دسیسه‌های دشمنان اسلام و ایران، عزم مردم برای گسترش فرهنگ عاشورایی را افزایش داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین مهدی اخوان صباغ با صدور بیانیه‌ای و با اشاره به حضور باشکوه مردم خوزستان در آئین‌ها و عزاداری خاصی دهه اول محرم اعلام کرد: بار دیگر گام‌های استوار، همت سترگ، عزم راسخ و قلب سوخته شما مردم ولایتمدار خوزستان در عزاداری دهه اول ماه محرم، تجلی حماسه شورانگیز حضور در آوردگاه با شکوه عزت حسینی شد و لبیک یا حسینی که برای خونخواهی شهدای کربلا سر دادید، پرچم زینبی را خار چشم یزیدیان زمان نمود. بار دیگر عباس وار خواسته موهوم و شیطانی جبهه استکبار در تحریم عزای سید و سالار شهیدان را به باد دادید و حضور با شکوه تان از یوم العباس گرفته تا روز عاشورا در قالب آئین‌های مختلف بومی، خاری در چشم بی خدایان دین ستیز بود.

وی در این بیانیه آورده است: در روزهایی که جرأت اهانت به قرآن کریم و رهبری معظم انقلاب اسلامی در بلاد کفر پیدا شد، به دست گرفتن نمادین مصحف قرآن کریم و تصاویر علمدار انقلاب اسلامی جلوه‌ای بی نظیر از همبستگی ملت ایران را با شعار «در زیر خیمه ات همه یک خانواده ایم» به جهان مخابره کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان خطاب به مردم عنوان کرده است: این حماسه بزرگ بار دیگر نشان داد که دسیسه‌های دشمنان اسلام و ایران عزیز، اراده آهنین شما را نه تنها سست نکرده بلکه عزمتان را برای گسترش فرهنگ عاشورایی فزون تَر می‌نماید.

حجت الاسلام و المسلمین اخوان صباغ تاکید کرده است: بر خود فرض می‌دانم از مجاهدت‌های شبانه روزی برگزارکننده‌های مراسم و مجالس محرم یعنی هیئت امنای مساجد و تکایا و هیئات مذهبی، وعاظ و سخنران‌ها، مداح‌ها و نوحه خوان‌ها، مردم عزیز، رسانه‌ها و نیروی انتظامی که هرکدام به سهم خود در باشکوه برگزار شدن اجتماعات محرم و بازتاب دادن وسیع آن نقش اساسی داشتند، تشکر و قدردانی کنم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1418085

مهمترین اخبار ایران و جهان: