نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 12:35

راه مقابله با جنگ ترکیبی دشمن «جهاد تبلیغ» است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به اقدامات دشمن در جنگ ترکیبی و اعتقادی، گفت: جهاد تبلیغ در راستای جهاد تبیین به صورت ویژه در دستورکار تبلیغات اسلامی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا ابراهیمیان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه کرج، ضمن گرامیداشت سالروز تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، گفت: طبق فرامین مقام معظم رهبری نخستین وظیفه و اولویت ما حرکت در مسیر جهاد تبیین است.

وی با اشاره به اینکه جهاد تبلیغ به عنوان رویکرد اصلی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تلقی می‌شود، اضافه کرد: سال‌های گذشته و با گذشت زمان اقدامات خبیثانه دشمن در مسائل مختلف اعتقادی و مذهبی تشدید شده است.

ابراهیمیان گفت: بر این اساس و با هدف دفاع از امنیت کشور، ارزش‌های اسلامی و نیروهای نظامی با برپایی مراسم‌های مختلف فرهنگی و راهپیمایی‌های مردمی در دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی فعالیت‌های مثمر ثمری انجام شد.

ابراهیمیان گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اقدامات اثرگذار، متنوع خود و با بهره گیری از روش های نوین و نظرات نخبگان و صاحب نظران توانسته به خوبی در عرصه گرامیداشت آیین های ملی و مذهبی این سرزمین بدرخشد و این درخشش به گونه ای است که رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره شورا فرموده اند «این اهمیت دارد که یک دستگاهی بر اساس یک نیاز واقعی و صادقانه در کشور به وجود بیاید و در طول سالیان متمادی، با تحولات گوناگون، آن نیاز را همواره مورد نظر داشته باشد و حق عمل و اقدام را به جا بیاورد. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ، از این قبیل مجموعه هاست».

۹۷ مدرسه در البرز میزبان کرسی‌های آزاد اندیشی شدند

وی یادآورشد: در سال گذشته شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در راستای وظایف ذاتی خود در ۹۷ مدرسه متوسطه اول و دوم دخترانه کرسی های آزاد اندیشی و جلسات پرسش و پاسخ برگزار شد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز اضافه کرد: حوزه‌های علمیه، مساجد، هیات های مذهبی و ادارات نیز به نوبه خود همراه با این شورا در راستای اجرای اهداف جهاد تبیین همراه شدند.

وی گفت: برگزاری ۴۷ برنامه رادیویی و تلویزیونی، حضور در پارک‌ها و فضای عمومی با ۲۷ برنامه تبیینی که گاهی اوقات حضور مردم به سه هزار نفر نیز می‌رسد از دیگر اقدامات انجام شده است.

ابراهیمیان اظهار کرد: اجرای مسابقات در فضای مجازی و ۲۱ مسابقه فرهنگی، شرکت در ۱۹۷ جلسه محتوایی و تبیینی در نهادها همراه با تشکیل ۲ گروه سرود مردمی با محتوای اهداف جهاد تبیین از دیگر افتخارات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز در مقابل جنگ ترکیبی است که به صورت گسترده تر ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه طرح تقویت مبانی دینی و اعتقادی نوجوانان البرز به اجرا درآمد، اضافه کرد: دراجرای این طرح پنج هزار نوجوان و جوانا با مبانی و اصول اعتقادی و دینی بیش از پیش آشنا می‌شوند.

وی تاکید کرد: باید مطالبه گری درست با نظارت دقیق را در بین نوجوانان و جوانان تقویت کرد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز، یاد آورشد: امروز شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان نهاد انسجام بخش بین دستگاه‌های فرهنگی وارد میدان جنگ ترکیبی دشمنان شده و دراین مسیر نهادها هرچه بیشتر باید همراه شوند.

اتحاد رمز موفقیت در برابر دشمن است

ابراهیمیان با اعلام اینکه تاکتیک دشمن در جنگ ترکیبی تشکیلاتی است، گفت: دراین جنگ در برابر دشمن نمی توان به تنهایی ایستاد باید متحد و همسو تمام دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی وارد عمل شوند.

وی تاکید کرد: براین اساس باید از موازی کاری و کارهای جزیره ای دوری کرد و درسال گذشته دیدیم که به رغم استفاده دشمن از تمام ابزارها برای ضربه به نظام اسلامی اتحاد و انسجام توانست نقشه‌های دشمنان را نقش برآب کند.

ابراهیمیان گفت: نهادهای فرهنگی و انقلابی درشرایط فعلی که دشمن با جنگ فرهنگی و ترکیبی وارد عمل شده وظیفه سنگینی برعهده دارند چراکه دشمن هوشمندانه برنامه ریزی روی جوانان دارد و باید دراین جنگ از تمام ابزارهای فرهنگی و تبلیغی برای ایستادگی بهره برد.

وی یاد آورشد: تمام هدف دشمن درجنگ ترکیبی از بین بردن اصول دین اسلام و اعتقادات جوانان است که در مقابله با این حربه دشمن باید هوشمندانه عمل کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1425385

مهمترین اخبار ایران و جهان: