نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 15:31

سربازان جبهه اقتصاد کشور به زودی آرامش را به مردم برمی‌گردانند

اصفهان - فرمانده پایگاه شکاری شهید بابایی اصفهان گفت: مطمئن باشید به زودی سربازان جبهه اقتصاد کشور را همچون عرصه امنیت سامان خواهند داد و طعم شیرین آرامش را تقدیم مردم این منطقه خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ دوم خلبان ستاد صمد نوری که به مناسبت ۱۵ خرداد سالروز شهادت شهید بابایی به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان به ایراد سخن پرداخت، اظهار داشت: یاد و خاطر شهید بابایی را گرامی می‌داریم شهیدی که رشادت‌هایش هرگز فراموش نخواهد شد و همواره در یادها ماندگار است.

وی با بیان اینکه سرلشکر عباس بابایی در سال ۱۳۲۹ در قزوین متولد شد و پس از گذراندن مدارج اولیه تحصیل در سال ۴۸ به نیروی هوایی پیوست، اضافه کرد: این شهید بزرگوار در سن ۳۷ سالگی به شهادت رسید و از خود سه فرزند شایسته به یادگار مانده است.

فرمانده پایگاه شکاری شهید بابایی اصفهان با بیان اینکه شهید بابایی علی رغم همه دسیسه‌ها و فشارهایی که از سوی دشمن برای فروپاشی نیروهای مسلح در سال ۱۳۵۸ ایجاد شد با درایت نسبت به حفظ دستاوردهای کشور از هیچ تلاشی دریغ نکرد، افزود: شهید بابایی در مردادماه سال ۶۰ به فرماندهی پایگاه هشتم شکاری اصفهان منصوب شد، این شهید به علت رشادت‌های فراوان به انقلاب و مهارت و ورزیدگی در عملیات‌های متعدد در سال ۶۶ به پیشنهاد رئیس شورای عالی دفاع و امام (ره) به درجه سرتیپی رسید و با حضور خود در عملیات‌های مختلف نظامی همواره پشتیبان رزمندگان اسلام بود.

وی با بیان اینکه شهید بابایی به بررسی طرح‌ها و نقشه‌های عملیات هوایی می‌پرداخت، ادامه داد: این شهید در ایام حج ۶۶ طرح را برای عبور سالم کشتی‌های تجاری خلیج فارس به اجرا درآورد که در نتیجه ۴۰ فروند کشتی تجاری از تنگه خورموسی عبور کردند.

امیر سرتیپ دوم خلبان ستاد نوری با بیان اینکه شهید بابایی همواره خود را وامدار انقلاب می‌دانست، گفت: شهید بابایی پرورش‌یافته مکتب عاشورا بود، شهیدی که در دامن پدر و مادر مؤمن و اهل مسجد پرورش یافت، عشق و علاقه به شخصیت امام و ولایت از علایق او بود و همه از رابطه مریدی و مرادی بین شهید و امام (ره) مطلع بودند.

وی تصریح کرد: شهید در همه مراحل زندگی همواره خود را مطیع امام و فرزند خلف ایشان می‌دانست و عشق به امام لحظه‌ای از او جدا نشد.

فرمانده پایگاه شکاری شهید بابایی اصفهان با بیان اینکه همسر شهید بابایی این شهید بزرگوار را یک شیعه واقعی توصیف می‌کند، افزود: مقام معظم رهبری نیز درباره شخصیت شهید بابای می‌فرمایند، این شهید، انسانی مؤمن و متقی و سربازی عاشق و فداکار بود، در طول سال‌هایی که این شهید را می‌شناختم همیشه بر همین خصوصیات ثابت و پابرجا بود.

وی ساده‌زیستی، تصمیم‌گیری صحیح و مناسب در شرایط مختلف، نظم و انضباط و انقلابی بودن از دیگر خصلت‌های شهید بابایی عنوان کرد و اضافه کرد: این رفتار و خصوصیات شهید باید سرمشق همه ما در نیروهای مسلح باشد.

امیر سرتیپ دوم خلبان ستاد نوری با تاکید بر اینکه اگر تمام قدرت رسانه‌ای و تبلیغاتی دشمن به انداختن یک روسری از سر دختر کشور من تمرکز دارد علت این است که در عرصه موشکی و هوایی گنبد آهنین خود را درهم شکسته می‌بیند و بازی را باخته است که این درس را شهید بابایی به ما آموخت، افزود: مطمئن باشید به زودی سربازان جبهه اقتصاد کشور را همچون عرصه امنیت سامان خواهند داد و طعم شیرین آرامش را تقدیم مردم این منطقه خواهند کرد.

وی همچنین به اقدام ددمنشانه دشمن در خصوص قرآن سوزی نیز اشاره کرد و گفت: قرآن‌سوزی و حرکت‌های ذلیلانه این چنینی از سمت دشمنان به ما یادآوری می‌کند که چگونه جهاد کنیم و خانه پوشالی و عنکبوتی آنها را در هم بکوبیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1425541

مهمترین اخبار ایران و جهان: