نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 10:10

گلایه‌های مردمی از قطعی شبانه آب در قائمشهر + فیلم

ساکنین خیابان آیت‌الله صالحی مازندرانی قائمشهر سال‌هاست با قطعی شبانه آب مواجه هستند که این امر مشکلات زیادی را برای ساکنین این منطقه به خصوص خانواده‌های دارای سالمند و فرزند خردسال به‌وجود آورده و گلایه‌های زیادی از سوی اهالی این خیابان را در پی داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، موضوع قطعی آب در برخی از مناطق شهری و روستایی مازندران باعث شده است که مردم در نبود و یا کمبود آب با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کنند.

یکی از این مناطق شهری که با کمبود و حتی نبود آب مواجه است خیابان آیت‌الله صالحی‌مازندرانی (خیابان تهران) شهرستان قائمشهر است، ساکنان این خیابان سال‌هاست با قطعی دائم آب از ساعت ۱۲ شب تا حدود ۵ یا ۶ صبح مواجه هستند و شرایط زندگی برایشان سخت شده است.

مردم خیابان تهران قائمشهر با ارسال ویدئوهایی از قطعی آب در ساعات مختلف شب و نیمه شب از خبرگزاری فارس مازندران تقاضای پیگیری این مشکل را داشته اند.

اهالی این منطقه در بیان مشکلات‌شان در اثر نبود آب گفته‌اند که آب برای وضوی نماز صبح نداریم، برخی از مردم فرزند خردسال و یا افراد سالمند در خانه دارند که شرایط زندگی برایشان سخت‌تر می‌شود.

به گفته مردم این منطقه، چندین بار با مسؤولان حوزه آب در ارتباط با این موضوع پیگیری‌هایی انجام شده است که گویا پاسخ قانع کننده‌ای دریافت نکرده‌اند.

ظاهرا جوابیه‌ای نیز از سوی آب و فاضلاب در ارتباط با این قطعی آب صادر شده که اهالی این خیابان نقدهایی به آن داشته‌اند. در بخشی از این جوابیه آمده است که با توجه به افزایش دمای هوا و در پی آن بالا رفتن میزان مصرف آب، با کاهش میزان ذخیره مخازن آب مواجه هستیم، از آنجایی که در طول روز امکان ذخیره آب در مخازن جهت ایجاد فشار ثابت در شبکه‌های آبرسانی وجود ندارد لذا با توجه به حجم مصرفی و نیاز آبی همشهریان در طی روز و به منظور متعادل سازی شبکه‌ها و توزیع عادلانه آب، از ساعت ۱۲ شب لغایت ۴ بامداد اقدام به کاهش میزان فشار آب در شبکه آبرسانی کرده تا ضمن ذخیره کافی در مخازن ذخیره شهر، مشترکین در طول روز با مشکل کمبود آب مواجه نشوند.

در بخشی دیگر از جوابیه آمده؛ از آنجایی که تمامی تاسیسات تامین فشار و ذخیره آب در خیابان آیت‌الله صالحی مازندرانی( خیابان تهران) وجود دارد در زمان ذخیره آب، این ایستگاه از مدار خارج می‌شود به همین دلیل ساکنان این خیابان در ساعات پایانی شب با افت فشار مواجه می‌شوند، استفاده از مخزن در منازل برای بهره مندی از فشار مناسب آب ضروری است.

مردم در  پیام‌هایی ویدئویی که برای این رسانه ارسال کرده اند بیان می‌کنند که این قطعی آب مربوط به تابستان نبوده که با افزایش دمای هوا و بالارفتن مصرف آب این اتفاق بیفتد بلکه این منطقه سالهاست با قطعی آب مواجه است حتی در زمستان، مردم می‌گویند چه در تابستان و چه در زمستان از شب تا صبح آب ندارند.

از سویی دیگر در جوابیه آمده که از ساعت ۱۲ تا ۴ صبح کاهش میزان فشار داشته اند این درحالیست که در پیام های ویدئویی مردم به این رسانه نشان داده شده که موضوع افت فشار آب نیست بلکه قطعی آب است که حتی تا ساعت ۶ صبح نیز ادامه دارد، برخی از مردم در گفت‌وگو با ما نیز بیان کرده‌اند که توانایی خرید مخزن را در این شرایط اقتصادی ندارند.

به گزارش فارس، شهرستان قائم‌شهر یکی از شهرستان‌های استان مازندران است که از شمال با شهرستان جویبار و دریای کاسپین، از جنوب با شهرستان سوادکوه شمالی، از غرب با شهرستان بابل و از شرق با شهرستان ساری هم‌مرز است. خیابان آیت‌الله صالحی‌مازندرانی (خیابان تهران) یکی از خیابان های مهم و پر جمعیت شهرستان قائمشهر است که در قسمت جنوبی این شهرستان قرار دارد و به جاده سوادکوه متصل می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۴۱/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1428341

مهمترین اخبار ایران و جهان: