نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 14:51

احداث شهرک محصولات مزیت دار خراسان جنوبی با سرمایه ۲۰۰ میلیاردی

بیرجند--معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: شهرک تخصصی محصولات مزیت دار خراسان جنوبی با سرمایه ۲۰۰ میلیارد تومانی احداث می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد اشرفی صبح شنبه در جمع خبرنگاران شعار سال را فرصتی برای برداشتن موانع و مقررات دست و پاگیر از مسیر تولید کنندگان برشمرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان به تشریح اقدامات استان در زمینه حذف موانع از مسیر تولید پرداخت و تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان به عرصه اقتصاد ورود پیدا کردند تا از ظرفیت آنها در افزایش راندمان تولید و به سرانجام رساندن طرح‌های نیمه تمام و نیمه فعال استفاده شود.

به گفته وی از ظرفیت نخبگان علمی هم در راستای عارضه یابی و رفع مشکلات در واحدهای نیمه فعال و راکد استفاده می‌شود که تاکنون نتایج خوبی به همراه داشته است.

معاون استاندار خراسان جنوبی از تشکیل ستاد احیای واحدهای نیمه فعال در استان خبر داد و گفت: این ستاد در راستای تحقق شعار سال و با هدف شناسایی واحدهای نیمه فعال و راکد شکل گرفته است.

اشرفی با تأکید بر اینکه تولی گری این ستاد با اداره کل صمت است، اظهار کرد: اقدامات این ستاد که به صورت هفتگی برگزار می‌شود، احصای مشکلات و رفع آنها از مسیر تولید کنندگان سبب شده ۱۹۹ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید برگردند.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در دو حوزه معدن و کشاورزی، جزو استان‌های سرآمد است و حرف برای گفتن دارد، خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی با تولید ۹۸ درصد زرشک بی دانه، با کیفیت ترین زعفران و بیشترین حجم عناب تولیدی در دنیا زبانزد است.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: بنا به تأکید مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر مردمی کردن اقتصاد، این موضوع به طور ویژه در خراسان جنوبی دنبال شده است.

اشرفی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ هزار بهره بردار در ۵ شهرستان استان از طریق کاشت و تولید محصولات مزیت دار ارتزاق می‌کنند، اظهارکرد: در انجام فرآیند تکمیل زنجیره ارزش، بهره برداری، بسته بندی و تولید محصولات فرآوری شده، اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: در همین راستا، نخستین شهرک تخصصی محصولات مزیت دار با سرمایه گذاری اولیه ۲۰۰ میلیارد تومان در استان در حال احداث است.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه خراسان جنوبی به لحاظ ذخایر معدنی جزو ۳-۴ استان اول کشور است، گفت: با وجود ۷۵ درصد ذخایر زغال سنگ در سطح کشور و خاورمیانه پیشتاز هستیم و در مزیت سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و خاک‌های صنعتی نیز در شمار استان‌های برتر کشور قرار داریم.

اشرفی با بیان اینکه به منظور کمک به احیا و افزایش راندمان معادن در راستای تأمین بسترهای لازم در مسیر تحقق شعار، گام‌های بلندی برداشته ایم، خاطرنشان کرد: برای تأمین زیرساخت برق رسانی به معادن در نهبندان، خوسف و طبس ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

وی به افتتاح فاز اول مجتمع فولاد قائنات در جریان سفر رئیس جمهور به استان اشاره کرد و گفت: با چندین هزار میلیارد سرمایه گذاری صورت گرفته، امیدواریم تا پایان سال شاهد بهره برداری از فاز دوم و بخش‌های ذوب و نورد مجتمع فولاد قائنات باشیم.

به گفته وی؛ ۱۱۰ فرصت سرمایه گذاری برای رشد تولید در استان شناسایی و در قالب کتابچه‌ای به چند زبان منتشر شده تا در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1426985

مهمترین اخبار ایران و جهان: