نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 11:35

استقرار اتوبوس آمبولانس و بالگرد برای مراسم یوم‌العباس

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با هماهنگی های انجام شده با سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور، هشتم‌ محرم در مراسم عزاداری یوم العباس یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد هلال احمر به منظور ارائه خدمات شایسته و مطلوب به عزاداران مستقر می شود.

حکمت اله‌هاشمی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با استقرار اتوبوس آمبولانس و بالگرد هلال احمر همراه با ۱۰ تیم امدادی کمک‌های اولیه و امداد هوایی متشکل از ۲۰ نفر اقدام به امدادرسانی برای عزاداران اباعبدالله‌الحسین در مراسم هشتم محرم می‌کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: بالگرد هلال احمر از روز شنبه هفته جاری در زنجان مستقر شده است تا در صورت نیاز اقدام به ارائه خدمت کند.
وی گفت: هلال احمر علاوه بر آمادگی کامل برای پوشش امدادی مراسم هیات‌ها و دسته‌های عزاداری در مرکز استان در سطح شهرستان‌های ابهر، خرم‌دره، خدابنده، ایجرود، ماهنشان و طارم نیز آمادگی کامل برای پوشش امدادی وجود دارد.
هاشمی تاکید کرد: همه امدادگران و نجاتگرانی که اقدام به ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه برای عزاداران  می‌کنند از آموزش‌های مورد نیاز بهره‌مند شده‌اند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان خاطرنشان کرد: مدیریت و خروج اضطراری در تجمعات انبوه برای این تیم‌های امدادی که یکی از آموزش اولیه به شمار می‌رود، برگزار شده است.
وی افزود: در کنار پوشش امدادی عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) تیم‌های امداد و نجات در همه پایگاه‌های جاده‌ای استان در مسیرهای مواصلاتی در آماده باش برای ارائه خدمات امدادی مورد نیاز در طول شبانه‌روز هستند.
هاشمی تاکید کرد: هموطنان در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی با شماره ۱۱۲ ندای امداد هلال احمر در هر ساعت از شبانه‌روز بدون محدودیت زمانی تماس بگیرند.

پابان پیام/73002

منبع: فارس
شناسه خبر: 1400841

مهمترین اخبار ایران و جهان: