نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 15:15

عاشورا و نماز جمعه عرصه تبیین معارف دین هستند

قزوین- مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین گفت: عاشورا عرصه تبیین معارف دین به مردم بود نماز جمعه سنگر تبیین معارف دین است.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه همه ارکان جمعه اسلامی و شیعی باید رنگ و بوی عاشورا داشته باشد اظهار کرد: نماز جمعه نیز از این حیث مستثنی نیست.

وی افزود: عاشورا سمبل و مایه وحدت مؤمنین است و از این جهت با نماز جمعه که مایه وحدت امت اسلامی است دارای نقطه مشترک است.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین عنوان کرد: اجتماع عاشورایی نشانگر عظمت، قدرت و یکپارچگی مؤمنین حول محور ولایت است و نماز جمعه هم نشانگر یکپارچگی و قدرت مؤمنین است.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه یکی از نشانه‌های جامعه اسلامی رعایت تقوا در آن است، ادامه داد: اشک بر سید الشهدا موجب آمرزش گناهان است خواندن نماز جمعه هم موجب مغفرت گناهان است.

وی با اشاره به نقطه مشترک دیگری بین آرمان عاشورا و اهداف نماز جمعه تاکید کرد: اجتماع عاشورایی نماد محبت و ارادت مؤمنین به ولایت است و اجتماع در نماز جمعه هم نماد محبت و ارادت به حاکمیت ولایت فقیه در جامعه است.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین اضافه کرد: تعظیم و بزرگداشت عاشورا مصداق تعظیم شعائر الهی است و نماز هم مصداق شعائر الهی است.

وی با تاکید بر اینکه عاشورا و نماز جمعه هر دو زمینه ساز مهدویت هستند، گفت: نماز جمعه عاشورایی زمینه افزایش معرفت مردم نسبت به امام زمان (عج) را افزایش می‌دهد.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به همزمانی عاشورا با روز جمعه و نماز جمعه اظهار کرد: حضور در اجتماع حسینی و نماز جمعه موجب رسیدن به تقوی الهی است.

وی در پایان یادآور شد: عاشورا عرصه تبیین معارف دین به مردم بود نماز جمعه سنگر تبیین معارف دین است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1395285

مهمترین اخبار ایران و جهان: