نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 17:27

نماز جمعه سرخس این هفته در بهشت نبی برگزار می‌شود

دبیر شورای فرهنگ عمومی سرخس با اشاره به همزمانی روز جمعه و عاشورای در امسال از برگزاری نماز جمعه این هفته سرخس در بهشت نبی این شهر خبر داد.

رضا نظام نامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سرخس، اظهار کرد: جلسه شورای فرهنگ عمومی سرخس با حضور اعضا در فرمانداری سرخس برگزار شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی سرخس بیان کرد: همزمانی مراسم عاشورای حسینی و نماز جمعه و برنامه‌ریزی مراسمات روزهای تاسوعا و عاشورا موضوع جلسه شورای فرهنگ عمومی سرخس بود که با توجه به حضور دسته‌های عزاداری در بهشت نبی سرخس، با تصمیم اعضای این شورا، نماز جمعه سرخس این هفته با حضور دسته‌های عزاداری و اقشار مختلف مردم در بهشت نبی سرخس برگزار می‌شود.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی این شورا، دسته‌های عزاداری از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ساعت ۱۰ صبح با حضور در بهشت نبی به برپایی عزای حسینی می‌پردازند و پس از آن مراسم شبیه‌خوانی هیئت محبان الحسین(ع) در حاشیه آرامستان سرخس اجرا و همزمان با اذان ظهر، نماز جمعه سرخس در بهشت نبی برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرخس عنوان کرد: تامین آب شرب و خنک، برپایی ایستگاه صلواتی، مسقف کردن محل برگزاری نماز جمعه از مصوبات شورای فرهنگ عمومی سرخس برای روز عاشورا در سرخس است.

پایان پیام/ ۷۰۰۷۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1395785

مهمترین اخبار ایران و جهان: