نیوز سیتی!
25 مرداد 1402 - 07:08

صدور مجوز برای 74 سمن جوانان در خراسان جنوبی

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: 74 سازمان مردم‌نهاد در استان مجوز خود را از اداره کل ورزش و جوانان دریافت کرده‌اند که بستر فعالیت جوانان 18 تا 35 سال است.

مهدی قناد، معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهارداشت: 22 مردادماه بنا به تصمیمی که شورای فرهنگ عمومی کشور اتخاذ کرده که نشان از اهمیت دولت به امر مشارکت‌های اجتماعی و نقشی که سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند در جامعه داشته باشند به عنوان روز تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه جوانان طبق قانونی که در کشور آمده به افراد بین سنین 18 تا 35 سال اطلاق می‌شود، تصریح کرد: سازمان مردم‌نهاد را فقط جوانان اجازه تأسیس آن را ندارند بلکه ارگان‌های متعددی مجوز صدور اعتبارنامه این سازمان‌ها را از جمله استانداری، وزارت کشور و فرمانداری‌ها و ... برعهده داشته و همچنین با توجه به اهداف و وظایف ورزش و جوانان طبق قانون این دستگاه نیز می‌تواند مجوز اعتبارنامه این سازمان‌ها را صادر کند.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: در بحث مشارکت در واقع سازمان‌های مردم‌نهاد، حلقه وصل بین دولت و مردم به دلیل ماهیتی که این سازمان‌ها دارند، هستند.

قناد ادامه داد: سازمان‌های مردم‌نهاد، مسائل مردم را به‌دلیل بدنه‌ای که داشته و در ارتباط کامل با آحاد جامعه دارند،  شناسایی و برجسته‌سازی کرده و هنر حل این مسائل را تدارک دیده و با کار داوطلبانه و مشارکت جویانه خودشان آن را به سیستم دولتی عرضه می‌کنند و البته متقابلاً هم اینگونه بوده و دستگاه‌های دولتی واسپاری اموری که می‌تواند توسط این ظرفیت‌های مردمی انجام شود را دارند.

وی افزود: این موضوع در دنیا ثابت شده است که بسیاری از امورات را دولت‌ها به تنهایی نمی‌توانند انجام دهند و اگر مشارکت مردم را در هیچ امری نداشته باشیم امور بلاتکلیف و بلانتیجه می‌ماند لذا نمی‌توانیم نقش حضور مردم را نادیده بگیریم.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به وجود بیش از 450 سازمان مردم‌نهاد در استان گفت: از این تعداد 74 سازمان مردم نهاد مجوز خود را از اداره کل ورزش و جوانان دریافت کرده‌اند که بستر فعالیت جوانان 18 تا 35 سال هستند.

قناد افزود: فعالیت سازمان‌های مردم نهاد منوط به آن بوده که در ثبت شرکت‌ها هم ورود داشته باشند و بتوانند کد اقتصادی خود را دریافت کنند تا بتوانیم مسائل مالی آنها را تا قسمتی برای جریان یافتن کار مورد حمایت قرار دهیم.

وی یادآور شد: اداره ورزش و جوانان بیشترین حمایت را از سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان داشته و از طرح‌ها و ایده‌های آنها حمایت کرده است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان داشت: از 74 مورد سازمان مردم‌نهاد که زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان قرار دارند، بیش از 50 مورد در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و علمی و پژوهشی فعالیت می‌کنند و منشأ کارهای خوبی بوده‌اند.

قناد خاطرنشان کرد: سازمان مردم‌نهاد جوانان ویژگی بارزشان به دلیل جوان‌گرایی در شاکلشان انرژی مضاعف، نوآوری و خلاقیت بیشتر است.

پایان پیام/69027

منبع: فارس
شناسه خبر: 1445041

مهمترین اخبار ایران و جهان: