نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 17:09

کسانی که قرآن را به آتش می کشند با عدالت می‌جنگند

قزوین- امام جمعه قزوین گفت: کسانی که قرآن به آتش می کشند یعنی با عدالت می‌جنگند و باید بدانند هیچگاه در مقابل عدالت کسی پیروز نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد با بیان اینکه مؤمن واقعی کسانی هستند که حق تقوا و حق تلاوت را ادا می‌کنند، اظهار کرد: امام حسین (ع) قرآن ناطقی بود که در کربلا ارباً اربا شد و حق تلاوت را نسبت به قرآن کریم ادا فرمود.

وی با بیان اینکه نماز و زکات از جمله مواردی هستند که امت پیغمبر (ص) به واسطه آن در نزد خدا دارای اهمیت هستند، بیان کرد: روزه، حج، جهاد، نماز جمعه و جماعت، قرآن، علم و دانش و در نهایت عاشورا از دیگر دلایل اهمیت امت رسول اکرم (ص) در نزد خداوند است.

امام جمعه قزوین ادامه داد: دلیل اصلی اینکه افرادی نمازخوان برای عزیمت به بهشت در برابر امام حسین (ع) ایستادند این است که بنده دنیا بوده و دین تنها مزمزه زبان آنها بود.

وی تاکید کرد: افرادی که دین مزمزه زبان آنها بوده و معیشت و زندگی آنها با دین می چرخد و در وقت امتحان دنیا را بر دین ترجیح می‌دهند.

آیت الله عابدینی با تاکید براینکه دین اگر در مقابل امتحانات سالم بماند دین است، تصریح کرد: شهدای ما در بحرانی‌ترین شرایط با دین زندگی کردند و تا آخرین نفس و قطره خون پای دین ایستاده و امتحان دادند و سربلند شدند.

وی بیان کرد: ارزش کسانی که دنیا پرست بوده و به آن اعتراف دارند از کسانی که ادای دین در می‌آورند و دین را ابزار دنیای خود می‌کنند بیشتر است.

امام جمعه قزوین گفت: افرادی که دین را ابزار دنیای خود می‌دانند دین را برای رسیدن به مقاصد شیطانی و دنیاپرستی خود تبدیل به اسباب‌بازی کرده‌اند.

وی بیان کرد: نتیجه لقمه‌های حرام این است که در مقابل امام، خدا، قرآن، عفاف و حجاب، معروف و منکر می‌ایستید و خلاف خواسته خدا عمل می‌کنید، گرفتار منکر می‌شوید و خیری از شما به معروف نمی‌رسد، برای اینکه شکمی که حرام بخورد لیاقت امر به معروف و نهی از منکر ندارد بلکه امر به منکر و نهی از معروف می‌کند.

خطیب نماز جمعه قزوین با بیان اینکه دشمنان امام حسین (ع) فهم غلطی از دین داشتند، ادامه داد: تنها کسانی که تا آخر راه در مسیر امام حسین (ع) حرکت کردند که حقیقت دین را چشیدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه صحیفه سجادیه امام سجاد (ع) منشور استمرار و ادامه نهضت اباعبدالله (ع) است تاکید کرد: صحیفه سجادیه توانست با دعاهای خود تمدن سازی گفتمانی ایجاد کرد.

آیت الله عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کسانی که قرآن به آتش می کشند یعنی با عدالت می‌جنگند و باید بدانند هیچگاه در مقابل عدالت کسی پیروز نخواهد شد و روزی عدالت در عالم ماندگار خواهد شد و آن چیزی که می‌ماند پرچم علم، دانش، انسانیت و ارزش‌های الهی خواهد بود.

خطیب نماز جمعه قزوین در پایان یادآور شد: خدا را شاکریم که در جای جای کشورهای اسلامی و حتی غیر اسلامی و در کشور و استان ما نیز عزاداری امام حسین (ع)، ابوالفضل العباس (ع) و یاران باوفایشان دیده می‌شود و اینها همه به همت اقشار مختلف مردم، مساجد، هیئت‌ها و خطیبان رقم خورد و از همه قدردانی می‌کنم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1412985

مهمترین اخبار ایران و جهان: