نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 13:53

امام‌جمعه رشت: رژیم صهیونیستی مثل دیوانه‌ای شده که نمی‌تواند خود را کنترل کند

امام‌جمعه رشت، با اشاره به اینکه روزی بود که اعراب نتوانستند ۶ روز در برابر رژیم صهیونیستی بایستند، گفت: امروز این رژیم کودک‌کش در کنترل درون خود مانده و مثل دیوانه‌ای شده که به هر طرف می‌زند ولی نمی‌تواند اوضاع را کنترل کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی مقارن با ظهر عاشورا در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت در میدان شهدای ذهاب (شهرداری رشت) با اشاره به اینکه تقارن روز جمعه با روز عاشورا در تاریخ ایران پس از چند دهه دیگر مانا و ماندگار خواهد شد، اظهار کرد: در نهضت حسینیس ویژگی‌ها و خصائیص بارزی وجود دارد که هرکدام برای مسلمانان می‌تواند الگویی ماندگار باشد.

وی نخستین ویژگی قیام امام حسین (ع) را قیام برای خدا عنوان مرد و افزود: دومین ویژگی نهضت حسینی این بود که امام با قیامش الگو برای همه ملت‌ها و آزاده‌های دنیا شد تا برابر ظلم و ستم تسلیم نشوند و سومین ویژگی قیام سرور شهیدان نیز این بود که درسی بزرگ در راه مقاومت و‌ایستادگی در برابر ظلم و ظالمان شد.

فلاحتی  با بیان اینکه امروز قدرت‌های قداره‌کش بین‌الملل فهمیدند که باید در برابر این خصائص‌ایستاد، افزود: هر جایی و هر حرکتی که رنگ خدایی داشته باشد و مردم برای خدا کار کنند، قدرت‌های سلطه جهانی در برابر آن به مقابله می‌ایستند.

امام جمعه رشت با تأکید بر اینکه دشمنان دین خدا در برابر الگو‌های مبارزه با ظلم می‌ایستند، تصریح کرد: مراسم احلی من العسل و شیرخورارگان از مواقف نورانی در تاریخ اسلام و انقلاب است که دشمنان کینه‌توز عزاداری نوجوانان و جوانان ما را برخلاف مسائل روانشناسی می‌دانند، در حالی که به زعم کارشناسان خودشان و بر اساس عقل اقدامات همین دولت‌های متخاصم خود را درو ترویج آن یاد می‌کنند.

وی با اذعان به اینکه حسین (ع) به ما آموخت که مرگ سرخ به از زندگی نکبت بار است، گفت: دمن امروز می‌خواهد زندگی نکبت بار به بشریت تحمیل کند و بگوید ما به دنبال رشد و شکوفایی شما هستیم.

خطیب جمعه رشت با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت زین‌العابدین (ع) در ۱۲ محرم خاطرنشان کرد: اگرچه افراد زیادی در زنده ماندن قیام عاشورا نقش داشتند اما در تبیین جهاد کربلا و در تبیین واقعه کربلا، شخصیت الهی و ربانی یعنی امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب کبری سلام الله علیهما نقشی محوری بوده است.

وی با بیان اینکه حضرت زینب با خطبه‌های آتشینش کاخ یزید و یزیدیان، امویان و دودمان آن‌ها را تبدیل به ویرانه کرد، افزود: صحیفه سجادیه مجموعه دعا‌های امام زین العابدین العابدین است که درس‌های تربیت و آموزه‌های آن برای همگان روشن است.

وی با اشاره به تقارن روز عاشورا حسینی با روز جمعه گفت: الهی روزی باشد که چهره نورانی آقا امام زمان را ما ببینیم و بدانید که حضور پررنگ شما در چنین روزی مبارک و ماندگار است.

فلاحتی با تأکید بر اینکه رژیم تا بن دندان مسلح صهیونیستی رو به افول است، بیان کرد: روزی بود که اعراب نتوانستند ۶ روز در برابر رژیم صهیونیستی بایستند اما امروز این رژیم در کنترل درون خود مانده و مثل دیوانه‌ای شده که به هر طرف می‌زند ولی نمی‌تواند اوضاع را کنترل کند.

وی با اشاره به اینکه فرماندهان نظامی و خلبانانش به ملت پیوسته‌اند، افزود: چندماهی است که شاهد جمعیت میلیونی در تظاهرات تلاویو با حضور خود‌یهودیان هستیم و این نشان می‌دهد که ان‌شاءالله کمتر از ۲۵ سال شاهد از بین رفتن این غده سرطانی در دنیا باشیم.

پایان پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس
شناسه خبر: 1412485

مهمترین اخبار ایران و جهان: