نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 16:39

دست انتقام الهی به زودی گریبان قرآن سوزان را خواهد گرفت

قم- امام جمعه قم گفت: قرآن سوزان و حامیان صهیونیست بدانند که دست انتقام الهی به زودی گریبان آنها را خواهد گرفت و سزای سوزاندن کلام الله مجید را خیلی زود دریافت خواهند کرد .

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه شهر مقدس قم که ظهر عاشورا در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد با بیان اینکه بنی امیه و غاصبان حق اهل بیت (ع) بعد از ظلم بزرگی که داشتند تبلیغات وسیعی را علیه علی بن ابیطالب علیه السلام و اهل بیت شایع کردند و اهل بیت را غیر مقید به دین معرفی کردند.

وی با بیان اینکه تبلیغات در افراد بی خبر مؤثر واقع می‌شود، افزود: یزید علیه اللعنه هم با استفاده از همین حربه تبلیغاتی را علیه امام حسین علیه السلام به راه انداخته بود و ایشان را فردی غیر مقید به دین معرفی کرده بود ولی نماز خواندن امام حسین علیه السلام در مثل امروزی آن هم به جماعت و در میدان جنگ تبلیغات دشمن علیه ایشان را خنثی کرد.

امام جمعه قم با اشاره به پیام‌های نماز ظهر امام حسین علیه السلام در روز عاشورا خاطرنشان کرد: اولین پیام نماز امام حسین علیه السلام در ظهر عاشورا این بود که نماز ستون دین است و در هیچ حالی ترک نمی‌شود و دومین پیامش این بود که اساس درگیری جبهه باطل با جبهه حق به خاطر نماز است و اگر مردم نماز را آنطور که باید انجام دهند هرگز به فساد، فحشاء، منکر، درگیری، بدحجابی و فساد اقتصادی مبتلا نمی‌شوند.

وی در خطبه دوم با بیان اینکه شروع آخرین خطبه‌ای که امام حسین علیه السلام خواندن و با اهل بیت وداع کردند با امر به تقوا بود، گفت: همه گناهان و ظلم‌ها به خاطر بی تقوایی است و سپس فرمودند از دنیا بر حذر باشید زیرا همه این ظلم‌ها، حق کشی‌ها، اختلاس‌ها، بی عفتی‌ها، بی حجابی‌ها و قرآن سوزی‌ها به خاطر دلبستگی به دنیا و بی خبری از آخرت است.

آیت الله سعیدی با اشاره به عاقبت بد دنیاگرایی اظهار کرد: امام حسین علیه السلام یکی از اهداف قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر بیان کردند، امر به معروف و نهی از منکر در ذات خود یک کار فرهنگی، ارزشمند و سازنده برای ترویج خوبی‌ها و مقابله با بدی‌ها با هدف اصلاح جامعه است.

وی تصریح کرد: افرادی که ایراد می‌گیرند که چرا روی مسأله حجاب اینقدر تمرکز کرده اید ما می‌گوئیم ببینید دشمنان شما چقدر روی بی حجابی، بی حیائی و غیرت زدایی از جوانان دارند کار می‌کنند چقدر روی فساد اخلاقی هزینه می‌کنند، چرا جامعه متدین و انقلابی نباید روی مسأله حجاب و عفاف متمرکز شوند.

امام جمعه قم با تأکید بر اینکه مردمی که در ماه محرم و روز عاشورا به اقامه عزا پرداختند آمده اند که درس غیرت، عفت و حفظ حریم خانواده را از امام حسین علیه السلام بیاموزند، افزود: هنگامی که لشکر ابن سعد به خیمه‌ها حمله کرد امام حسین علیه السلام با وجود اینکه بدنشان به شدت مجروح بود به سختی تکیه دادند و فرمودند اگر دین ندارید آزاد مرد باشید.

وی گفت: افرادی که می‌گویند بروید جلوی اختلاس‌ها و دزدی‌ها را بگیرید بدانند که اولاً دولت، قوه قضائیه، مجلس و نیروی انتظامی ما با قدرت دارند با مفسدان و دزدان برخورد می‌کنند و دوماً دزدان اقتصادی، مال مردم را می‌برند ولی مفسدان اخلاقی غیرت و دین مردم را از بین می‌برند و با مفاسد اخلاقی خانواده‌ها را هدف گرفته اند.

آیت الله سعیدی تأکید کرد: درست است با مشکلات اقتصادی زندگی‌ها سخت می‌شود ولی با مشکلات اخلاقی خانواده‌ها متلاشی می‌شوند و اشرار حاکم می‌شوند؛ بنابراین آمر و ناهی نباید احساس خجالت کنند زیرا پاسداری از احکام الهی عزت بخش است و شهدای کربلا و شهدای امروز مروج این راه بودند.

وی با اشاره به قرآن سوزی‌های اخیر گفت: قرآن سوزان و حامیان صهیونیست آنها بدانند که دست انتقام الهی به زودی گریبان آنها را خواهد گرفت و سزای سوزاندن کلام الله مجید را خیلی زود دریافت خواهند کرد و تازیانه عذاب پروردگار از هم اکنون آنها را تا جهنم همراهی خواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1412941

مهمترین اخبار ایران و جهان: