نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 16:56

شاداب‌سازی ۵۲۶ مدرسه کرمانشاه در قالب طرح شهید عجمیان

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه گفت: در طرح شهید عجمیان در راستای شاداب‌سازی مدارس مناطق محروم، ۵۲۶ مدرسه شناسایی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مرزبان نظری مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به تعداد ۲ هزار و ۹۵۷ مدرسه با ۱۴ هزار و ۵۳۱ کلاس درس  در استان اشاره کرد و اظهار کرد: یک هزار و ۷۱۹ کلاس درس از این تعداد نیازمند تخریب و بازسازی و ۶ هزار کلاس درس نیازمند مقاوم‌سازی است.

وی سرانه فضای میانگین کشوری را ۵.۲ و در استان کرمانشاه ۶.۴ درصد عنوان کرد و گفت: حدود ۱۲۰ پروژه با ۴۰۰ کلاس درس و زیربنای حدود ۳۷ هزار مترمربع در دست اجرا داریم.

به گفته مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه، ۸۰ مدرسه از این ۱۲۰ مدرسه در دست احداث توسط خیرین ساخته خواهد شد.

نظری تصریح کرد: ۱۵ مدرسه با ۱۰۰ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان مهرماه امسال در اختیار آموزش و پرورش استان کرمانشاه قرار خواهد گرفت.

وی در مجموعه تعداد پروژه‌های خاطرنشان کرد: تفاهمنامه ۲۰۰ پروژه از سال ۱۴۰۰ تا سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان با خیرین منعقد شده است.

نظری با اشاره به فعالیت ۴۴۰ خیر حقیقی و حقوقی مدرسه‌ساز در سطح استان، افزود: برنامه سه ساله‌ای در قالب طرح شهید پناهی برای حذف مدارس کانکسی داریم که قرار است تعداد ۱۴۵ مدرسه کانکسی در سطح استان حذف شود که هم‌اکنون عملیات اجرایی ۶۶ مدرسه در دست اجرا است که ۹ عدد از آن به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه تمامی مدارس استان به سیستم گرمایشی ایمن با حدف بخاری نفتی مجهز شده، گفت: برای مدارس کانکس هم از رادیوتور برقی استفاده کردیم.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در طرح شهید عجمیان، ۵۲۶ مدرسه توسط اداره‌کل آموزش و پرورش استان شناسایی شده که رنگ‌آمیزی، شادابی و... با کمک گروه‌های جهادی، بسیج سازندگی و ... در دست اجرا است.

وی در ادامه اشاره‌ای به پروژه‌های سفر ریاست جمهور داشت و افزود: سهم آموزش و پرورش از سفر رییس جمهور یک‌هزار و ۲۲ میلیارد تومان بود که در این زمینه ۵۰۰ میلیارد تومان از فروش املاک مازاد املاک آموزش و پرورش استان است که باید در طول سه سال باید به فروش برسد و تاکنون ۵۳ مورد به سازمان خصوصی‌سازی معرفی شده است.

نظری گفت: تا امروز در بحث پروژه‌های سفر از ۵۲۲ میلیارد تومان باقی‌مانده، ۳۱۷ میلیارد تومان در حوزه نوسازی مدارس در حوزه ساخت و ساز و حذف مدارس کانکسی و همچنین خرید تجهیزات تحقق پیدا کرده است.

وی اعتبارات نوسازی مدارس را در سه بخش اعتبار ملی، استانی و خیرین عنوان کرد و گفت: ۱۰ درصد اعتبارات استانی بنابر دستور استاندار در هر شهرستان باید صرف آموزش و پرورش شود.

به گفته این مسؤول،  اعتبارات ملی در سال گذشته را ۴۴۲ میلیارد تومان بوده که ۳۳۳ میلیارد تومان از این محل تخصیص پیدا کرده؛ اعتبارات استان ۳۵ میلیارد تومان مصوب داشتیم که ۲۱ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1434285

مهمترین اخبار ایران و جهان: