نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 21:53

ثبت‌نام 30 موکب از چهارمحال و بختیاری برای راهپیمایی اربعین

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تاکنون ۳۰ موکب از استان در سامانه ستاد عتبات عالیات برای حضور در مرز شلمچه، نجف و عراق ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: 400 خادم نیز همراه با موکب‌های اربعین اعزام می‌شوند.

علی کیانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به ثبت‌نام موکب‌های اربعین حسینی در استان گفت: ثبت نام مواکب پیاده‌روی اربعین حسینی از ۲۰ روز پیش آغاز شد و تا ۱۸ مرداد ادامه دارد‌.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری افزود: تاکنون ۳۰ موکب از استان در سامانه ستاد عتبات عالیات جهت حضور در مرز شلمچه، نجف و عراق ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ثبت‌نام چهار موکب در مرز شلمچه جهت خدمات‌‌رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) مستقر می‌شود، بیان کرد: دیگر مواکب نیز در مسیر نجف تا کربلا و طریق‌العلما مستقر هستند و در زمینه‌های مختلف به زائران خدمات می‌دهند.

کیانی با اشاره به  تاکید ستاد اربعین کشور در خصوص تبعیض قائل نشدن بین زوار ایرانی و غیرایرانی است، یادآور شد: در رابطه با مسئله اسکان نیز پذیرای همه زائران اباعبدالله در مسیر پیاده‌روی اربعین هستیم.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گفت: زمان حرکت موکب‌ها از استان به سمت مرز شلمچه، نجف و کربلا ۲۷ مردادماه هم‌زمان با شروع رسمی پیاده‌روی اربعین است.

کیانی در ادامه خاطرنشان کرد: امسال برای اینکه بتوانیم خدمات مطلوب‌تری به زائران ارائه دهیم، موکب‌ها تجمیع شده‌اند اما با این حال ثبت‌نام موکب‌ها نسبت به سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۵۰۰ نفر به عنوان خادم همراه با موکب‌های استان به عراق  اعزام شدند،گفت:در سال جاری نیز ۴۰۰ خادم از استان به مرز شلمچه، نجف و کربلا همراه مواکب اعزام می‌شوند.

پایان پیام/ ۶۸۰۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1432941

مهمترین اخبار ایران و جهان: