نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 15:01

وزیر ارشاد درگذشت سیدحسین عرب را تسلیت گفت

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت سیدحسین کردبچه کرمانشاه (مشهور به عرب) را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت سیدحسین کردبچه کرمانشاه (مشهور به عرب) را تسلیت گفت. در متن این پیام آمده است:

عشاق را به تیغ زبان گرم می‌کنیم
چون شمع تازیانه پروانه‌ایم ما

خبر ارتحال پیرغلام آستان آل‌الله علیهم صلوات الله استاد مرحوم حاج سیدحسین عرب رضوان الله علیه موجب تاثر و تألم شد. این ذاکر بااخلاق و متواضع محافل حسینی از سرآمدان ستایشگری اصیل و ناب جهان تشیع بود که فقدان او یاد دیگر مادحان فقید چون حاج اکبر ناظم، حاج حجت کسری، حاج محمد علامه و... را زنده کرد.

مرحوم عرب اگر چه لحن و نوایی سنتی داشت، اما جوان‌های ستایشگر، خود را شاگرد و وامدار او می‌دانستند و در محضر او، درس بزرگ زیستن آموخته بودند.
امید است با رفتن این دُرهای ناب، راه و رسم ستایشگری فاخر و پرمغز، همچنان پر رهرو باقی بماند.

از خداوند سبحان برای این بلبل خوش‌الحان حسینی که در ایام عزای سالار شهیدان چشم از جهان فرو بست، علو درجات و برای خانواده محترم، شاگردان، مستمعان و دیگر محبین خاندان عصمت و طهارت سلام الله علیهم اجمعین صبر و اجر مسالت دارم.

به گزارش فارس، سیدحسین عرب شب گذشته یکشنبه ۲۲ مردادماه به دلیل بیماری قلبی درگذشت. بناست فردا سه‌شنبه ۲۴ مردادماه مراسم تشییع و تدفین پیکر این پیرغلام سیدالشهدا(ع) در آستان مقدس امامزاده صالح(ع) برگزار شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1442041

مهمترین اخبار ایران و جهان: