نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 05:30

وقوع سه آتش‌سوزی در رامیان

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: از ظهر امروز با توجه به افزایش گرمای شدید هوا شاهد وقوع سه فقره آتش‌سوزی در حوزه شهرستان رامیان بودیم که همگی مهار شد.

حمید سلامتی شامگاه دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهارکرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر افزایش دما و احتمال وقوع آتش‌سوزی در گلستان، تمامی نیروهای یگان حفاظتی در استان گلستان به حالت آماده‌باش در آمدند و این اماده‌باش تا آخرهفته ادامه دارد.

وی تصریح‌کرد: از ظهر امروز یکشنبه سه فقره حریق در حوالی روستای"کشکک" از توابع شهرستان رامیان، بین رامیان و جنگل دلند حوالی کشتارگاه قلعه‌قافه و اول شهر رامیان گزارش شد که همگی سطحی و در وسعت‌های بسیار کم بود.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری گلستان خاطرنشان‌کرد: با توجه به آمادگی نیروهای یگان حفاظت منابع‌طبیعی این آتش‌سوزی‌ها در دقایق اول شناسایی و با کمک جوامع محلی و نیروهای یگان حفاظت منابع‌طبیعی مهارشد.

وی ادامه‌داد: در مهار و اطفای این آتش‌سوزی‌ها دو تیم متشکل از حدود ۲۰ نفر و حدود ۱۰ نفر جوامع‌محلی مشارکت داشتند و در مجموع حدود ۶هزار مترمربع از اراضی طعمه حریق شد که قسمت اعظم آن زمین‌های بایر بوده و خسارت چندانی وارد نشده‌است.

سلامتی با تاکید بر عدم برپایی آتش در جنگل توسط مردم در این روزهای گرم ابرازکرد: از همه شهروندان تقاضا داریم  از روشن‌کردن هرگونه آتش در جنگل پرهیز کرده و اگر برحسب ضرورت نیاز به افروختن آتش بود قبل از ترک محل از خاموش شدن کامل آن پرهیز کنند.

وی یادآورشد: هرگونه مشاهده موارد مشکوک توسط جوامع محلی و یا مردم در مراتع و جنگل‌های سطح استان، موضوع را فورا به سرشماره ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری گلستان بیان‌کرد: آتش‌زدن بقایای کشاورزی جرم است و در صورت مشاهده پرونده قضایی تشکیل خواهدشد.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1440941

مهمترین اخبار ایران و جهان: