نیوز سیتی!
22 تیر 1402 - 23:58

نصب کنتورهای حجمی هوشمند برروی چاه های کشاورزی ایلام

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام گفت: نصب کنتور‌های حجمی هوشمند از سوی آب منطقه‌ای ایلام بر روی چاه های آب از مهمترین و ضروری ترین اقدمات این شرکت در میزان مصرف آب چاه ها محسوب می شود.

صادق علیمرادی سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام عصر پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: نصب کنتور‌های حجمی هوشمند به عنوان یکی از پروژه های مهم و ضروری در دستور کار شرکت آب منطقه ای قرار دارد و با اجرای این طرح میزان برداشت آب از چاه ها مشخص می شود.

وی افزود: مطابق مصوبه کارگروه استانی این شرکت از ارائه خدمت به مالکین چاه‌های فاقد کنتور خودداری می‌کند و اجرای طرح جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های مجاز نیز از دیگر اقدامات مهم شرکت آب منطقه ای است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام ادامه داد: تصویب این طرح در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان منجر به جلوگیری از کشت محصولات آب بر، عدم آب فروشی به اراضی غیر و عدم توسعه سطح زیر کشت اراضی شده است.

وی با اشاره به اینکه استان ایلام تنها استانی است که چاه غیرمجاز ندارد و این شرکت در این راستا تاکنون عملکرد مناسبی داشته است، یادآور شد: شرکت آب منطقه‌ای ایلام در سال‌های گذشته تمامی چاه‌های غیرمجاز را تعیین تکلیف کرده است.

علیمرادی اظهار کرد: درحاضر تعداد ۱۴ اکیپ با هدف شناسایی و جلوگیری از برداشت‌های تعیین تکلیف چاه های غیرمجاز درسطح استان ایلام فعالیت می کنند.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام ادامه داد: در همین راستا از سال ۹۴ تا ۱۳۹۸ تعداد ۲۲۶ چاه غیرمجاز شناسایی، پر و مسلوب المنفعه شد وهمچنین از سال ۱۳۹۸ تاکنون به عنوان اولین استان در کشور بوده که فاقد چاه غیرمجاز هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس در ایلام،۲ هزار و ۱۵۲ حلقه چاه‌ آب‌ در آبخوان های استان ایلام وجود دارد. 

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1357485

مهمترین اخبار ایران و جهان: