نیوز سیتی!
23 تیر 1402 - 13:00

حفظ حرمت عفاف و حجاب وظیفه‌ای همگانی است

گرگان-دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گلستان با اشاره به اینکه همه باید برای حفظ حرمت عفاف و حجاب همت کنند، افزود: عمل به امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد دیلم، صبح جمعه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر هلال احمر گلستان، اظهار کرد: کار هلال احمر خداپسندانه و لباس هلال احمر لباس خدمتگزاری است. وقتی خداوند بخواهد انسانی را ارتقا بدهد خدمت به مردم را نصیب او می‌کند.

وی افزود: اینکه در حوادث نیروهای هلال احمر به مردم حادثه دیده کمک می‌کنند و آنها را نجات می‌دهند در واقع حفظ کرامت انسانی است که باعث خوشحالی آنها و خانواده‌هایشان می‌شود این موضوع رضایت خداوند را در پی دارد و جهاد فی سبیل الله محسوب می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گلستان با اشاره به گرامیداشت روز حراست گفت: در خصوص فضیلت و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر حضرت علی (ع) می‌فرمایند همه اعمال نیک و حتی جهاد در راه خدا در مقایسه با امر به معروف و نهی از منکر مثل قطره در مقابل دریا است.

دیلم در ادامه افزود: خداوند اولین آمر به معروف و پس از آن امام حسین (ع) است که می‌فرماید «قیام کرده‌ام تا اینکه امر به معروف و نهی از منکر کنم». امر معروف و نهی از منکر واجب عینی است و همه باید به آن عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز همه باید برای حفظ حرمت عفاف و حجاب همت کنند، افزود: عمل به امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه ما است و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت هلال احمر در این خصوص استفاده کنیم.

به استقبال محرم می‌رویم

در ادامه حجت الاسلام مهدی مهدوی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گلستان گفت: در خصوص اجرای برنامه‌های ماه محرم که نوعی امر به معروف و نهی از منکر است هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است و با سیاه پوش کردن تمامی مراکز اداری در ستاد شعب و پایگاه‌های امداد و نجات به استقبال محرم می‌رویم.

وی افزود: همچنین با بهره مندی از ظرفیت امامان جماعت شعب، برنامه‌های بصیرتی و مذهبی به خوبی انجام خواهد شد و برای اجرای برنامه‌های هیأت حضرت علی اکبر علیه السلام هماهنگی لازم انجام شده است‌.

نجات انسان‌ها افتخار هلال احمر

قاسم غریب آبادی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان هم در این جلسه گفت: اینکه خداوند هلال احمری‌ها را در مسیری قرار داده که نجات جان انسان به‌وسیله آنها انجام شود یک مسئولیت خطیر و افتخاری است که نصیب شأن شده است.

وی افزود: در حوادث مختلف جاده، کوهستان، گم شدگی ها که انسان‌ها مستاصل می‌شوند و نجاتگران هلال احمر در کوتاه‌ترین زمان خود را به آنها می‌رسانند و نور امید را در دل‌ها روشن می‌کنند با ارزش ترین نعمت است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: افتخار ما این است تمامی کارکنان و داوطلبان استان در کلام، رفتار و پوشش حجاب و عفاف را رعایت می‌کنند و در خدمت به مردم از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

وی در ادامه با گرامیداشت روز حراست و قدردانی از زحمات همکاران این حوزه اظهار کرد: با همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان، تدابیر لازم برای اجرای برنامه‌های ایام محرم همچون دیگر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی اندیشیده شده است و با کیفیت اجرا خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1357985

مهمترین اخبار ایران و جهان: